Neil olid mingid inimsööjad jumalad seal tookord. Nüüd on jumalad arenenud ja saavad kõike niisama, mida tahavad. Nähtamatud kujud nagu nad on, võivad lihtsalt minna ja võtta, kui isu on. Võibolla vana aja jumalad ei osanud endid veel nähtamatuteks muuta.
Äkki ma peaksin samamoodi selle kooli minemise küsimuse jumala otsustada jätma? Eestis lasti 12. sajandil, siis kui Läti Henrik oma Liivimaa Kroonika kirjutamisega hõivatud oli, härjal linnuses üle kepi astuda, et näha kumma jalaga ta astub. Selle järgi otsustati lahingu saatus. Kas põgeneda või vastu hakata? Kas võidelda või alistuda? Kes ohverdada?
Kuna mul härga ei olnud, siis otsustasin alustada liisusalmi lugemist koolimaja eri osade vahel. Kui näpp peatub sissepääsul, siis lähen kooli. Kui peatub mingi teise koha peal, siis lähen tagasi koju. Igati õiglane lahendus mu arust, eriti kui arvestada seda, et koolil on kaks sissepääsu.
Hakkasin kuuse taha varjudes endamisi lugema ja näpuga viibutama – üks (söökla) väike (keeltekorpus) valge (paraadsissekäik) tuvi (koolimaja vana osa) lendas (peasissekäik) üle (võimla) Inglismaa (söökla), Inglismaa (keeltekorpus) oli (paraadsissekäik) lukku (koolimaja vana osa) pandud (peasissekäik), luku (võimla) võti (söökla) katki (keeltekorpus) murtud (paraadsissekäik), mitu (võimla) seppa (söökla) seda (keeltekorpus) parandama (paraadsissekäik) peavad (koolimaja vana osa), seda (peasissekäik) ütled (võimla) sina (söökla), vana (keeltekorpus) tati- (paraadsissekäik) nina (koolimaja vana osa)!
Ega see päris aus ei olnud, et ma viimase sõna kaheks venitasin, aga tavalistel koolipäevadel ei lubatud õpilastel niikuinii paraaduksest käia. Nii et päris pettust ma ju ka ei teinud. Seega otsustasin, et ei mingit kooli täna! Mul ei ole vaja veel suurema ebaõnnega riskima hakata, parem on tagasi kodu poole hiilida, turvaliselt ennast keldrisse ära peita ning siis võin kindel olla, et täna midagi halba rohkem ei juhtu.