Alar Ojastu on Eestis koolitusi läbi viies märganud, et Eestis on töö kontekstis hoolivusega organisatsiooniti väga erinevad lood. Samas saab ta kiita, et meil on väga häid näiteid ettevõtete kohta, kus töötajaid hoitakse paremini kui kuskil mujal.
«Selles raamatus ma kirjutangi organisatsioonidest, kus hoolimine on igapäevane praktika ja kus suudetakse hoida Eestis kaadrijõu kulusid madalal,» märgib ta. «Näiteks selline organisatsioon nagu G4S suutis viie aastaga ainult läbi hoolivuse viia kaadrijõu voolavuse hulga 42 protsendilt 22 protsendile, kuigi maailma keskmine kaadrivoolavus turvateenuste sektoris on 52–55 protsenti. Nad on teinud Eesti midagi erakordset, mida ei ole maailmas peaaegu mitte ükski teine turvateenuste ettevõte jõudnud teha,» viitab Ojastu nende hoolivusele põhinevale programmile «Mina olen G4S».
Nüüd on meil Ojastu sõnul nii-öelda pioneere ja neid tuleb järjest juurde, sest üha rohkem on organisatsioone, mis on sunnitud sellisesse olukorda, kus nad peavad hakkama hoolima. «Vastasel juhul nad ei leia endale tööjõudu. See tööjõud läheb, liigub teistesse organisatsioonidesse, kus neist hoolitakse rohkem.»
Jutud liiguvad ja kui ettevõttes on halb sisekliima, siis ei ole see tööotsija jaoks atraktiivne koht, kuhu tööle kandideerida. «Kindlasti on väga palju organisatsioone, kus ei hoolita inimesest, sest inimesed ei ole seal eesmärk omaette, vaid inimesed on ainult eesmärgi saavutamise vahendid. Ja nad tunnevad teda.»
Ojastu usub, et töötajate lahkumine ongi tööandjale kõige suurem äratuskell, et midagi tuleb ette võtta. «Oluline ongi see, et suhtumine ju juhtidel niisama ei muutu. Suhtumise muutmiseks peab midagi juhtuma. Seni, kuni elu annab positiivset tagasisidet olemasoleva suhtumise kohta, oleks muutus põhjendamatu. Aga kui elu hakkab andma märku, et suhtumine mis iganes eluvaldkonnas ei too soovitud tagajärgi, siis on juhtidel reaalne põhjus hakata mõtlema, et äkki peaks midagi muutma.»