«Siin,» viipas Oliver pöidlaga üle õla, «on Nõuvere.»
«Ah Nõuveer? Seal ongi Nõuveer?»
Kokku on raamatus 19 novelli - neist 18 on uut ning üks on pärit Siuru aegadest. Lisaks on kaante vahel veel essee Märt Väljatagalt, mis on samuti eesti novellide teemaline. Mitmed autorid olid mulle tundmatud ja seega on suur boonus, et neid raamatu lõpus ka tutvustatakse. Novellid rääkisid küll erinevatest teemadest, kuid tekitasid minus sarnaseid tundeid, põhiliselt nukrust. Korduvalt esines näiteks üksikuid inimesi või surma. Ka kirjeldused olid pigem sünged - krõbe külm ja tihe udu. Värvikirevaid pilte ei loonud silme ette ükski lugu.
Mõne novelli puhul oli algus segane, aga puänt nauditav. Teiste juures meeldis jälle rohkem algus, aga lõpp vajus ära. Osadest ei saanud ma üldse aru, sõnum läks kaotsi ning emotsioon oli vaid üks suur küsimärk. Lemmikute väljatoomisel arvestangi sellega, et nende lugude puhul nautisin kogu tervikut.
Esimene novell, mis mind köitis oli kohe esimene ehk Tauno Vahter «Surm uusaastal». Selle pealkiri on küll morbiidne, aga lugu ise sünget muljet ei jätnud. Vanemale generatsioonile on kindlasti kirjeldatud paneelmaja elukorraldus tuttav, aga minu jaoks mitte ning juba see lihtne elu kirjeldamine haaras kuidagi endasse. Novelli lõpp oli täiesti ootamatu ja kohati suvaline, tekitas palju küsimusi ja pani juurdlema.
Üks paremaid tervikuid oli minu arvates Tõnis Tootsen «Roopas». Aimasin päris kähku ära, kuhu see novell tüürib, aga lugeda oli ikka huvitav. Selles loos oli nukraid detaile eriti palju, aga need ei häirinud ning olid kõik täpselt paigas.