Aastas saab Eesti Rahvusraamatukogu ligikaudu 14 tuhat e-kirja mitmesuguste küsimustega, mis tihti korduvad. Infopäringutele vastamise tõhustamiseks on plaanis lugejatega suhtlema panna hoopis vestlusrobot.
Rahvusraamatukogu lugejate päringutele hakkab vastama vestlusrobot
«Projekti tulemusel on kavas luua tehisintellektil tugineva vestlusroboti prototüüp, mille alusel saame tõendusmaterjali, kas vestlusrobotit kasutades on võimalik pakkuda kasutajatele infoteenust 24/7 ning kiirendada vastuse jõudmist küsijani,» selgitas Rahvusraamatukogu peadirektor Janne Andresoo.
Kultuuriministeeriumi kultuuriväärtuste asekantsler Merilin Piipuu sõnas, et digilahendused võimaldavad luua silla tänase ja homse vahel, ühendada eelmiste põlvkondade kogemused noorte uudishimuga. «Rahvusraamatukogu on täna kahtlemata nutikate lahenduste eestvedaja pärandi valdkonnas. Nad julgevad suurelt mõelda, katsetada ja riskida!» leidis Piipuu.
Rahvusraamatukogu kratiarendus on osa Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ning Riigikantselei eestvedamisel ellu kutsutud tehisintellekti arendamise ja kasutamise projektist. Lisaks vestlusroboti kratile on arenduses ka automaatse märksõnastamise kratt.