Rahvusraamatukogu lugejate päringutele hakkab vastama vestlusrobot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eesti Rahvusraamatukogu.
Eesti Rahvusraamatukogu. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Aastas saab Eesti Rahvusraamatukogu ligikaudu 14 tuhat e-kirja mitmesuguste küsimustega, mis tihti korduvad. Infopäringutele vastamise tõhustamiseks on plaanis lugejatega suhtlema panna hoopis vestlusrobot.

«Projekti tulemusel on kavas luua tehisintellektil tugineva vestlusroboti prototüüp, mille alusel saame tõendusmaterjali, kas vestlusrobotit kasutades on võimalik pakkuda kasutajatele infoteenust 24/7 ning kiirendada vastuse jõudmist küsijani,» selgitas Rahvusraamatukogu peadirektor Janne Andresoo.

Kultuuriministeeriumi kultuuriväärtuste asekantsler Merilin Piipuu sõnas, et digilahendused võimaldavad luua silla tänase ja homse vahel, ühendada eelmiste põlvkondade kogemused noorte uudishimuga. «Rahvusraamatukogu on täna kahtlemata nutikate lahenduste eestvedaja pärandi valdkonnas. Nad julgevad suurelt mõelda, katsetada ja riskida!» leidis Piipuu.

Rahvusraamatukogu kratiarendus on osa Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ning Riigikantselei eestvedamisel ellu kutsutud tehisintellekti arendamise ja kasutamise projektist. Lisaks vestlusroboti kratile on arenduses ka automaatse märksõnastamise kratt.

Tagasi üles