Tavalisi raamatuid müüakse vähem, audioraamatuid rohkem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Shutterstock

Ameerika Kirjastajate Liit avaldas raporti, milles on võetud kokku USAs 2018. aastal müüdud raamatute müügiandmed.

Üha rohkem on kuulda uudiseid selle kohta, kuidas väiksemad raamatupoed virelevad ja paljud on olnud sunnitud oma uksed sulgema. Probleemi üheks selgeks põhjuseks on asjaolu, et inimesed ostavad järjest vähem raamatuid. See ei kehti aga audioraamatute kohta, mida ostetakse järjest rohkem, edastab Bookstr.

Veel 2016. aastal oli vaid 25 protsenti ameeriklastest kuulanud aasta jooksul vähemalt ühte audioraamatut. Keskmine kuulaja samas kategoorias tarbis keskmiselt aasta jooksul 15 audioraamatut ja seda enamasti oma nutitelefonis.

Ameerika Kirjastajate Liidu raporti järgi tõusis kirjastuste tulu alla laetud audioraamatute eest alates 2017. aastast 28,7 protsenti, mis tähendab, et kirjastuste tulu audiraamatutelt on USAs alates 2014. aastast kuni 2018. aastani tõusnud 181,8 protsenti. See on väga oluline, sest audioraamatud moodustavad kirjastuste veebimüügist umbes 13,7 protsenti.

Füüsiliste raamatute müük langes USAs möödunud aastal aga koguni viis protsenti.

Audioraamatute kultuur on selgelt laienemas ja pole ime, kui see hakkab laiemalt jumet võtma ka mujal. Ameerikas oli möödunud aastal kõige populaarsem audioraamat Michelle Obama «Becoming», mille ta ise ise sisse luges.

Tagasi üles