Lapsed õpivad lugema erinevalt. Osa neist vajab selleks rohkem aega ja abi. Vaevaline lugema õppimise algus suurendab riski lugemisraskusteks koolieas. Lugemisraskuse ohutegureid võib aga märgata ning last aidata juba eelkoolieas.
Uus voldik aitab lapse lugemisraskusi ära tunda ja last toetada
Et vanemad oskaksid lugemisraskust varakult ära tunda ja oma last toetada, panid Innove Rajaleidja logopeedia peaspetsialistid koostöös Tallinna Ülikooli ja Eesti Lugemisühingu spetsialistidega kokku põhjaliku nimekirja ohumärkidest ning kodustest soovitustest lapse lugemisoskuse arendamiseks.
Infovoldik «Kui lugemine on lapsele raske» kirjeldab, millised on lugemisraskuse ohumärgid eelkoolieas, millised lugema õppimisel ja lugemisel ning kuidas väljendub lugemisraskus koolis. Lapse lugema õppimist ja lugemisoskust saab hõlpsasti toetada koos harjutades ja mängides. Hulgaliselt harjutusi, toetava kirjanduse, töövihikute, kasulike mängude ja lihtsa lugemisvara soovitusi leiabki uuest voldikust.
Voldik on koostatud eelkõige logopeedide ja eripedagoogide töövahendiks lapsevanematele jagamiseks, kuid sellega saavad tutvuda kõik huvilised. Selle autorid on Pille Tina-Kuusik, Saima Salomon, Kadi Lukanenok, Katrin Kirsila ja Liina Velner.