Ühe komplekti valmistamise juures oli ametis ligi paarkümmend inimest, igaüks spetsialiseerunud – kes kudumisele, kes tikkimisele, kes heegeldamisele. Nõnda saavutati käsitöö tase, mis isetegijale jäi kättesaamatuks.
1969. aastal alustas tööd rahvakunstimeistrite koondis UKU, kus valmistati rahvuslikke ehteid ja rahvariideid kuni kolmsada komplekti aastas, hinnaga 300–800 rubla.
UKU tegevust suunasid kõrgharidusega kunstnikud, kes ERMi kogude põhjal disainisid ka rahvakunsti ainelisi stiliseeritud rõivaid.
Nõukogude Naise mustri- ja lõikelehed aitasid isetegijaid käsitöötoimetaja Veevi Pajupuu vahendusel. Rahvuslikud mustrid jõudsid ka kodukujundusse linikute, vaipade, rahvarõivastes nukkudena. Enne 1968. aasta üldlaulupidu avaldas ajakiri mitme aasta jooksul rahvariiete lehekülgi, kuni partei keskkomiteele saabus kaebus, et väljaanne propageerib kolkapatriotismi.
ENSV Kergetööstuse Ministeeriumi käskkirjaga loodi 1957. aastal Tallinna Moemaja, mille üheks ülesandeks oli uurida nõukogude rahvaste ja eesti rahva kostüümi ajalugu, eesmärgiga välja töötada riietuse modelleerimise nõukogulik stiil. Kaks korda aastas toimuvate moedemonstratsioonide kavasse kuulus järjepidevalt üks rahvuslik kollektsioon, mis tegelikkuses lähtus alati vaid Eesti rahvuslikust pärandist.
Etnobuumi vaibudes jäi teema kohustuslikuna moelavale ja näitusekollektsioonidesse, millega rahvusvahelistel messidel auhindu nopiti. Heli Kohki pikk-kuuest inspireeritud kollektsiooni autasustati 1979. aastal Brno messil Intermoda Kuldse lindiga.
1958. aastal Tallinna Moemaja juurde loodud ajakirja Siluett moeleheküljed hakkasid rahvusliku teemaga flirtima ka siis, kui mood seda otseselt ette ei näinud. Näiteks 1960ndate geomeetrilise siluetiga rõivastele pakkusid moeleheküljed minimalistlikke toon-toonis tikandeid, plisseeritud detaile ja vahepitse.
Rahvusvahelise moe folgivaimustus pressis läbi raudse eesriide koos tänuväärse võimalusega siin rahvustundele rõhuda.
1960ndate lõpus läänemaailma vallutanud hipikultuuri lainel jõuab rahvusliku moe haripunkt ka meile Silueti kaanetüdrukuna, kellel on seljas lambanahkne kasukas ruudulise suurrätiga ja käes kirjatud kindad.
Täiendamaks rahvuslike moekollektsioonide fotoseeriaid, tellis ajakiri Siluett erinevatelt autoritelt etnomoe teemalisi mõtisklusi.