- 1963. aastal ilmunud ja kiire menu saavutanud psühholoogilise põneviku «Liblikapüüdja» esimese variandi kirjutas Fowles valmis kõigest nelja nädalaga. Kirjanik on tunnistanud, et oleks võinud kõik oma romaanid valmis kirjutada niisama kiiresti, kuid võttis teadlikult aega viimistlemiseks ja mõttetööks.
- John Fowles ei soovinud, et teda tunnustataks vaid romaanikirjanikuna, ja nii avaldas ta bestselleri «Liblikapüüdja» järel 1964. aastal filosoofilise mõtisklusraamatu «The Aristos».
- 1965. aastal «Liblikapüüdja» järgi valminud film pälvis mitu mainekat auhinda, kuid John Fowles ise oli ekraniseeringus pettunud.
- «Liblikapüüdja» peategelast Cleggi on nimetatud kirjandusmaailma üheks õelaimaks karakteriks. Paljud sarimõrvarid (näiteks Leonard Lake, Christopher Wilder, Robert Berdella) on väitnud, et just see raamat inspireeris neid sooritama võikaid kuritegusid.
- 1977. aastal BBC-le antud intervjuus tõdes Fowles, et on pigem apoliitiline ega usu, et tänapäeva maailma probleeme oleks võimalik lahendada poliitilisel tasandil: «Maailmas valitseb bioloogiline kriis ning nüüdisaegse poliitika reeglid ja toimemehhanismid ei vasta antud olukorrale.» Kirjanik soovitas toona lahenduste leidmiseks kaasata sotsiolooge ja biolooge ning vähem keskenduda poliitikale.
Inglise romaanikirjanik John Fowles (1926–2005) pälvis esikromaaniga «Liblikapüüdja» (1963) rahvusvahelise tunnustuse ning teos oli edukas nii Suurbritannias kui ka Ameerika Ühendriikides. Just see debüütromaan võimaldas tal loobuda õppejõutööst ja pühenduda kirjutamisele.
Eraklik ja seltsimatu mees-liblikapüüdja röövib kunstitudengist neiu ja hoiab teda enda üksildases maamajas kinni kui oma kollektsiooni kõige kaunimat ja haruldasemat eksemplari. Romaanis käsitletud sündmustest räägitakse kahest erinevast vaatenurgast – minajutustaja Frederick Cleggi pilgu läbi nähtuna ja röövitu, Miranda Grey päevikukirjete kaudu.
Clegg on üles kasvanud väikekodanlikus õhkkonnas, mis on teinud temast kalgi ja isikupäratu inimese. Psüühilisest hälbest ajendatuna viib ta ellu painajaliku kinnisidee, kuid tal tuleb peagi tõdeda, et röövija ja tema ohvri suhted kujunevad tegelikkuses varasemast kujutluspildist sootuks erinevaks.