Ma olen nüüd kimbatuses, kuidas seda seletada sellistele lugejatele, kellele on kogu arvutivärk üks abrakadabra. Proovime nii. Kõik teavad, mis on orel. Nagu ka seda, mis on vilepill. Muusikainstrumendid on nad mõlemad. Kui piltlikult öeldes on tänapäeva arvuteid ja programme kasutaval disainibürool kasutada kogu maailma orelid, siis selles toas tehti kõik ühe ja sama, päevinäinud vilepilli peal valmis. Piirdudes tavaliselt kolme-nelja noodiga, kuigi vilepillil on tosin nooti.
Aga ega ma siia ju kujundust tellima ei tulnud. Ma uurisin proualt, ega tal pole selles laua peal undavas arvutis juhtumisi Tenerife maakaardiga faili. Tundus, et ta sai aru, mida ma tahan, aga tal ei olnud. Siis uurisin ma, kes ta kliendid on – ehk on nende hulgas neid, kes igatsevad oma klientide hulka eestlasi? Nüüd ei saanud ta minust kohe üldse aru. Ma hakkasin algusest peale, tutvustasin eestlasi ja rääkisin kaardist ja silmavaate järgi sain aru, et üldises plaanis oli mu jutt talle arusaadav. Kuni selle kohani, kus ma rääkisin paberist kaardi oma kodulehe ja Google’i kaardiga integreerimisest. Siis läks käest – nagu kae oleks silme ette tõmmatud. Et neil kodulehte ei olnud, selle olin ma juba enne tuvastanud, aga fakt, et kodulehed maailmas eksisteerivad, oli tal ikkagi ilmselt teada.
Otsustasin proovida uuesti, alustada lihtsamast ja küsisin, kas ta Google’i kaarti kasutab. Kae ei tahtnud ära minna. Olgu. Kas selles arvutis internet on? Olevat küll. Proua lubas mul tema arvuti taha istuda, jäädes ise selja taha seisma ja vaatama, mida ma teen. Lükkasin pooleli oleva «Solitaire’i» ehk pasjansi kokku ja avasin brauseri. Liiga kiire see internet ei olnud, aga Google’i kaardi sain ma lahti. Ja näitasin talle Tenerifet, Los Cristianost ja Las Américast sinna kantud hotellidega ning seletasin, et põhimõtteliselt saab sinna istutada iga firma koos kontaktinfoga. Isegi tema oma. Ja näitasin, kuidas aadressi järgi firmasid otsida ja siis kaardil sisse-välja suumida. Proua oli vaimustuses. Riskides ilmselgelt liiga aeglase netiühenduse tõttu lehekülge kokku lasta, lülitasin ma sisse aerofoto-vaate, aga kaart ei hangunudki ära. Nüüd näitasin ma talle seda maja, kus me olime, madalamalt ja kõrgemalt, ja selle peale ei mallanud proua enam kõrvaltvaatajaks jääda, vaid nõudis hiirt oma kätte. Ma vabastasin ta koha ja jätkasin oma juttu sealt, kus enne pooleli olin jäänud, proua muudkui rullis hiirt ja uuris arvutiekraani, endamisi midagi pobisedes. Kui ma sain aru, et ta mind enam absoluutselt ei kuula, jäin ma lihtsalt vait. Proua nühkis raevukalt hiirega ja kui pani lõpuks tähele, et ma olin vait jäänud, vaatas mulle otsa ja osutas ekraanile. Ma tõusin püsti ja vaatasin samuti ekraanile. Sealt paistis Valdés Centeri maja otsas olev killustikuga parkla, suumituna nii suureks kui võimalik. Proua koputas maniküüritud sõrmega ekraani parkla nurga kohal. Ja sai nüüd lõpuks sõna suust. Et miks ta ei näe oma autot, mille ta ometi hommikul just sinna jättis?!