Asja juures on märgiline, et kui Eesti reklaamiinimesed olid tollal valdavalt kahekümnendate eluaastate alguses noormehed, siis välismaalt saadeti siia vanemaid härrasmehi, kes olid korporatiivse kapitalismi maailmas tegutsenud aastakümneid. Kontekstiks olgu öeldud, et toonane peaminister Mart Laar oli valitsusjuhiks saades 32 ja kaitseminister Jüri Luik 26 aastat vana.
Joel Volkov, toonane Artmiksi büroo noor kujundaja meenutab, et neil koolitustel toimus tõeline ajupesu: «Soomlased harisid meid korralikult, ikka päevi. Mõistsin alles hiljem, mida siis õppisin, ega ma toona selle tähtsusest eriti aru ei saanud, kõik tundus lihtsalt nii põnev.»
Kui keegi kohalikest tegijatest hakkas arvama, et oskab midagi, siis selgus peagi, et ega ikka ei oska küll. Rein Iida meenutab, kuidas välispartner tellis majoneesireklaami: «Meilt küsiti, kas toidureklaami teeme. No ikka teeme! Tegimegi loo, mis rääkis, et toidu peale tuleb panna majoneesi. Aga kui isuäratavas reklaamis voolab majonees sujuvalt purgist välja, siis meie määrisime seda lusikaga. Ja tulemus? Klient, vaadanud klipi ära, ütles, et see oli tema viga, et ei küsinud enne, mis toidureklaame oleme teinud. Õnneks oli ta väga hea klient, lubas saata Poolast asjakohased klipid näitamiseks ja maksis meie tuksi keeratud töö kinni ka veel!»
«Müüdud! Eesti reklaami rääkimata lood 1989-2019»
Eestis on reklaami tehtud viimased kolmkümmend aastat. Sellesse valdkonda on oma jäljed jätnud sajad, et mitte öelda tuhanded inimesed - agentuuritegelased, turundusjuhid, kunstnikud, fotograafid ja kes kõik veel. See raamat on kõigile, kelle mingigi osa elust on olnud kokkupuutes kohaliku reklaamitööstusega. Hea võimalus tehtut ja kogetut meenutada, taasleida vanu sõpru ja lugeda lugusid, mida varem kuuldud ei ole.
Loomulikult on see mõeldud ka kõikidele neile, kes küll reklaamitööd lähemalt näinud pole, kuid kellele see siiski huvi pakub. Selle raamatu läbitöötajal on ülevaade, miks Eesti reklaamiäri on selliseks kujunenud, kes on olnud selle olulisemad mõjutajad ning mida olulist on ajaloo varasalve jäänud.