Esmalt on vaja mõista, et kedagi ei saa õnnelikuks teha
Alar Ojastu sõnul lasub vastutus siin igal inimesel endal. Positiivsusele saab ainult kaasa aidata, nii et juhi töö on luua keskkond, kus inimestel on olemas teadmised, meeskonnakaaslased ja võimalused, et oma positiivsuse eest vastutada. See tähendab ühtlasi oma inimeste harimist positiivsuse teemal.
Seejärel peab juht teadvustama, mis teeb inimese õnnetuks, ja aru saama, et üks peamisi aspekte, mis sellele kaasa aitab, on õnnetu juht ise. Juht peab ennast isiksuslikult arendama ja teadvustama endale, et ta on õnnetu, et mõista, kuidas tema sees toimiv mõjutab tema käitumist, ütlemisi ja miimikat. Gallup on avastanud, et peamine erinevus juhi ja liidri vahel on see, et kui juhti paelub idee inimese arengust, siis liidrit kannustab kinnisidee paremast homsest. Organisatsioonid vajavad mõlemaid: nii neid, kes käivituvad inimestest, kui ka neid, kes seavad inimestele sihi. On vähe juhte, kes suudavad loomuomaselt teha mõlemat. Üks peamiseid isikuomadusi, mis Gallup on liidrite kohta avastanud, on see, et nad on loomupärased optimistid, kellel on suur usk võimesse oma visioon ellu viia. Seetõttu ei olegi liidri vastand mitte järgija, vaid hoopis pessimist.
Pole suuremat inspiratsiooni kui juht, kes on aususega teistele eeskujuks
«Kuulen pärast koolitusi tihti juhte ütlemas, et nad räägivad oma töötajatele täpselt sama juttu mis mina, aga neid lihtsalt ei kuulata,» kirjutab Alar Ojastu. Põhjus on see, et juhid ise ei käitu oma sõnade järgi. Nad ei julge tunnistada, et nad on inimesed ja neil on ka oma nõrkused - nad ei ole oma inimestega lõpuni ausad. Nad õpetavad oma eeskuju kaudu teisi ka maski kandma. Nad räägivad positiivsusest, kuid käituvad negatiivselt ja ei julge selle eest vastutust võtta. Seetõttu nende sõnu ei kuulatagi.