Skip to footer
Saada vihje

Tallinna Ülikooli teadlane avaldas põhjalikul uurimistööl põhineva raamatu seksist ja sotsiaalmeediast

Katrin Tiidenberg.

Inglise kirjastus Emerald avaldas Tallinna Ülikooli Balti filmi, meedia, kunstide ja kommunikatsiooni instituudi osaluskultuuri kaasprofessori Katrin Tiidenbergi ja tema Austraalia kolleegi Emily van der Nageli värske raamatu «Sex and Social Media» («Seks ja sotsiaalmeedia»). Teos on valdkonna teadlastelt saanud juba suurepärase tagasiside.  

Katrin Tiidenbergi ja Emily van der Nageli raamat «Sex and Social Media».

Katrin Tiidenbergi ja Emily van der Nageli aastatepikkusel uurimistööl põhinev «Seks ja sotsiaalmeedia» pakub uudishimulikule lugejale teaduspõhise, ent kaasahaarava analüüsi seksuaalse sotsiaalmeedia ja sotsiaalmeediastunud seksuaalelu nüanssidest. Raamat uurib, kuidas sotsiaalmeedia vormib seksi, mis kvalifitseerub sotsiaalmeediaseksina, milliseid tähendusi inimesed oma seksuaalsetele sotsiaalmeediateguviisidele omistavad ning kui läbi põimunud on omavahel seks, internet, inimeste identiteedid, suhted ja kogukonnad.

Raamat algab levinud ärevuste kaardistamisega, mis kaasnevad sotsiaalmeediaseksiga ning arutleb selle üle, kuidas meie kollektiivsed ja ajaloolised privaatsust, avalikkust, tehnoloogiat ning eneseesitlemist puudutavad normid tänaseid praktikaid ja veendumusi vormivad. Seejärel analüüsivad Tiidenberg ja van der Nagel sotsiaalmeediaplatvormide ja neid omavate ettevõtete rolli seksi kujundajatena.

Suurem osa raamatust keskendub inimeste käitumiste, arusaamade, veendumuste ja tähendusloome analüüsile ning tõlgendab seda, kuidas, miks ja mida inimesed seksuaalse naudingu ja info eesmärgil sotsiaalmeedias teevad, kuidas seksiga seotud sotsiaalmeediakasutus inimeste identiteeti, suhteid ja kogukondi kujundab ning miks see meile üldse korda minema peaks. Raamat võimaldab uuritavatel iseenda eest kõneleda, tsiteerides nende seisukohti ja kogemusi sextimise, anonüümsuse, küberseksi, alastipiltide, häbi, rõõmu, naudingu, sõpruse, pseudonüümsuse, riskide, salakontode, sisuhalduse, turvatunde ja muutuvate platvormireeglitega.

Uurimus põhineb intervjuudel, küsimustikel ning etnograafial. Andmeid on kogutud kümne aasta jooksul. Uuritavate sotsiaalmeediaplatvormide hulka kuuluvad Twitter, Instagram, Reddit, Tumblr kui ka kohtinguäpid ja spetsiifiliselt seksile suunatud saidid.

Tegemist on paeluva raamatuga, mis avab ukse alustamaks hädavajalikku vestlust teemal, kuidas sotsiaalmeedia seksi kujundab ning kuidas me täna seksi mõistame, mõtestame ja sellega tegeleme. Turku Ülikooli meediaprofessor Susanna Paasoneni on öelnud, et tegemist on «kohustusliku lugemisega nii lapsevanematele, haridustöötajatele, ajakirjanikele, IT professionaalidele kui ka poliitikakujundajatele».

Raamat «Sex and Social Media» on praegu saadaval nii e-raamatu kui ka audioraamatuna. Paberraamatuna tuleb teos müüki reedel, 10. juulil.

Tagasi üles