«Sel ajal kui vanem ja laps vastastikku kudrutavad ja teineteisele naeratavad, hakkab lapse aju õppimise ja tervete sotsiaalsete kontaktide jaoks neuroloogilisi radu looma.» («Teekond lapse südamesse», lk 43)
«Teekond lapse südamesse» pakub üksikasjalikke ja praktilisi näpunäiteid ja lähenemisi, mida vanemad saavad kasutada sobivate käitumisviiside õpetamisel, samal ajal lastele armastavalt reageerides. Vanemaid peetakse juhendajateks ja õpetajateks, kes saavad aidata oma lastel saavutada tasakaalu, tugevdada eneseteadlikkust ja enesehinnangut, õpetades neile, kuidas häiriva sündmuse ja olukorra puhul tugevate emotsioonide ja impulsiivsete reaktsioonidega toime tulla. Samas nõuab see raamat tõepoolest palju vanematelt, suurt pühendumist ja keskendumist, kuna neid peetakse lapse positiivse muutuse peamiseks vahendajaks.
«Traditsioonilistele korralekutsumise tehnikatele lootmise asemel on sul vaja lähenemist, mis ühendab kindla meele, lahkuse ja ümberõppe.» («Teekond lapse südamesse», lk 115)
Erivajadustega või raske taustaga laste hing võib olla mitmel viisil katki läinud, ja see mõjutab neid ka siis, kui minevikusündmused on möödas. «Teekond lapse südamesse» autorid selgitavad, et varajasel negatiivsel kogemusel võib olla ka biokeemiline alus, mis mõjutab aju tööd. See raamat pakub abivahendeid, mille abil saavad vanemad aidata lapsel armastavalt oma ümbrusega uuesti kohaneda. Raamatusoovitused positiivsete muutuste saavutamiseks on kaugeleulatuvad ja väga kasulikud; teemade hulka kuuluvad piiride seadmine, ohtliku käitumisega tegelemine, sensoorse integratsiooni parandamine, puudutuse olulisus, kuulamisoskus, ümbersuunamine, silmside, neurotransmitterite roll, tähelepanu saamine, vääriti käitumine kui võimalus, võimalus käitumist korrigeerida ja uuesti proovida ja palju muud kasulikku.