Juba esimestest tekstidest peale tekib lugeja pähe õigustatud küsimus – kas tegemist on endaga puntras oleva piinatud geeniuse tühipaljaste vormikatsetustega või teenivad autori vormivalikud mingitki üldisemat eesmärki. Omapoolse selgituse teosest vastu vaatavale obskuursusele annab David Foster Wallace tekstis «Tunnikontroll nr. 9», mis on rikastatud lugematute autori kommentaaridega äsja kirja pandud tekstile. Seejuures võib neid kommentaare pidada nii lugeja harimise instrumendiks, ebakindla kirjaniku püüdeks veenda eelkõige ennast (ja õigustada lugejale) valitud vormi ja trükitud teksti vajalikkuses, kuid peamiselt ning eelkõige kirjaniku taotluseks laotada lugeja ette kõikide kimbatuste rägastik, et lugejal tekiks äratundmisrõõm, läbi mille loob kirjanik lugejaga tugeva sideme. Võiks öelda, et tegemist on kirjutamisega kirjutamisest või lausa kirjutamisega mõtlemisest, kuidas kirjutada kirjutamisest – seega metamudel mõtestamaks kirjutamist. Vaatlusalune tekst algab sõnadega «Õnnetuseks olete te kirjanik» ning jätkub lehekülgede kaupa erinevate allviidetega, mille käigus kirjanik kommenteerib nii sõnavalikut, vormivalikut, tonaalsust, kirjatüki võimalikku eesmärki, lugeja positsiooni ja nii edasi. Allviited on seejuures kirjutatud teie-vormis («Olete algusest peale kujutanud seda seeriat […]», «Oma tsüklit kavatsete te endiselt nimetada Oktetiks […]») nii, et lugeja tunneb end kui teksti autor, kuid samal ajal on need kommentaarid ka Wallace’ile endale. Endiselt eesmärgiga veenda end oma tegevuse vajalikkuses, selguses, mõistetavuses.
Eelnevale lisaks maadleb Wallace lausa halastamatult sellise meta-võttega, mille «eesmärgiks on läbistada realismitaotluste teatavat laadi neljas sein» ilma, et tegemist oleks «retoorilise võltsaususega», mille käigus püüab meta-tüüpi autor «meelitada teid arusaamaga, et autor peab teid ilmselt piisavalt täiskasvanuks ning suuteliseks taluma meeldetuletust, et see, mis teid parajasti ümbritseb, on väljamõeldis» (lehekülg 46). Ehk teisisõnu põletab autorit küsimus, kuidas läbistada neljas sein nii, et see ei tunduks (lugejale) sama õõnes, kui veenda (lugejat) sellise neljanda seina olemasolus. Wallace ei soovi, et lugeja lahkuks temast veendumuses, et see mis ta just luges oli «seesama vana postmodernne metatekst». Tunnikontroll nr. 9 on seega nii mõneski mõttes võtmeks, kuidas Wallace soovib, et teda loetaks ning seetõttu ka oluline pidades silmas kogu tema loomingut. Mainitud tunnikontrolli võiks täiendavalt nimetada siiruse taotlemise teesiks, millega Wallace soovib lahti öelda igasugustest (kirja)kunstilistest trikkidest nii, et alles jääb üksnes alasti ning kaitsetu kirjanik küsimusega «[s]ee värk, mida ma tunnen, ma ei oska sellele lambist nime anda, aga see paistab tähtis, kas teie tunnete sedasama?» (lehekülg 51). Kirjanik nendib ise seepeale, et tegemist on ohtlikult valskuse äärealal pesitseva kontseptsiooniga – vale häälestatuse puhul saab sellest kiirelt üksnes piinlik meeldida-tahtmise-taotlus, mis nullib kirjaniku püüdluse täieliku siiruse poole.