Aju-uuringud on viimasel ajal tähelepanu keskmes. Nende tulemustest on huvitatud mitte ainult arstiteadlased, vaid ka psühholoogid, biokeemikud, arengubioloogid, keeleteadlased, matemaatikud, robootika ja tehisintellekti arendajad, turundusspetsialistid ja kes kõik veel. Tekkinud on lausa uus teadusharu: neuroteadus.
HUVITAV LUGEMINE ⟩ Vaba ja põnev käsitlus sellest, kuidas aju õpib
Et kõnealuse raamatu autor Minna Huotilainen on Helsingi ülikooli pedagoogikaprofessor, siis on tema huvi suunatud eelkõige aju-uuringute tulemuste kasutamisele õppimisel ja õpetamisel. Huotilainen on uurinud näiteks muusikaharrastuse ning oskus- ja kunstiainete rolli õppimisel, eri vanuses inimeste õppimist, õppimist töö käigus ning ajutegevuse optimaalset taastumist.
Raamat «Kuidas aju õpib» on üles ehitatud süsteemselt, alustades aju funktsioonide üldpõhimõtete selgitamisest ning sissevaatega aju-uuringute ajalukku. Järgnevalt saab ülevaate mälu toimimisest ja õpimotivatsioonist, samuti ajutalitluse seostest inimese liikumise, toitumise, seedimise, puhkuse ja unega. Aju ei maga teatavasti kunagi, aga tema võimete parimaks kasutamiseks tuleb talle siiski puhkust anda.