Ulla-Maija Paavilaineni kirjutatud ja Heliose kirjastatud raamatus «Suurim neist on armastus» räägib autor Marimekko mõjuka naise Kirsti Paakkaneni loo. Kirsti asutas esmalt eduka reklaamiagentuuri Womena, kus töötasid vaid naised. Pärast seda ostis ta majandusraskustes vaevleva Marimekko ja tema eestvedamisel puhkes legendaarne Soome moemaja taas õitsele. Raamatus avab ta oma rõõmud ja mured ning tippjuhi elu telgitagused.
Marimekko tippjuhi alluv: mõtlesin tihti, et Kirstil Paakkanenil on mehe aju
Isiklikus plaanis ei lase Kirsti töökaaslasi lähedale
Kodus olles paneb ta mängima mõne džässiplaadi – Dexter Gordoni või Oscar Petersoni –, võtab ümber suure pleedi ja mõlgutab oma mõtteid. Koerad on talle olulisemad kui mehed.
Üks mees on lähedasem, kuid kui too hakkab tema koeri suhkrutükkide abil käppa andma meelitama, läheb Kirsti närvi: «Need pole mingid tsirkusekoerad. Seisa ise, enne kui ma sulle kohvi keedan, kakskümmend minutit käte peal!»
Sõpru ta oma muredega ei koorma. Agentuuri püsikoosseis saab Kirstiga hakkama, kuid ülejäänud vahetuvad pidevalt. Kirstiga hakkamasaamiseks on vaja teda sammu võrra ennetada, teha alati rohkem, kui ta nõuab. Töörahu on võimalik saada alles pärast enda tõestamist.
Rolf Christianson on staar – tippgraafik, keda tuntakse muu hulgas kui postmarkide ja turismiplakatite kujundajat. Ta on õppinud Šveitsis. Alati kui Kirsti teda vajab, tuleb Christianson õhtuti tööle, paneb selga valge kitli ning sulgub koos Kirstiga samasse tuppa.
Kuna Womena on naiste reklaamiagentuur, püsib Rolf varjus. Samas on ta kõigi tootepakendite kujunduse autor ning Kirsti parem käsi. Tema kunst on minimalistlik nagu ta isegi: viimase peal härrasmees, tagasihoidlik geenius, kes ei tee endast suurt numbrit.
Lisaks hindab Kirsti graafik Eila Kiiskit. Kirsti ise joonistada ei oska, kuid Eila ja Rolf teevad tema ideed teoks. Tollel ajal visandatakse kõik käsitsi ja Kirstile Eila käekiri meeldib. Üks suurtest klientidest, Kimberley-Clark impordib Kleenexi puhastuslappe ja hügieenisidemeid Soome. Eila Kiiski kujundab ühele sidemepakendile dramaatilise, musta roosiga välimuse.
Jaguare, Mazdasid ja Wartburge maale toova Haka-Auto juht Mikko Långström leiab end reklaamiagentuuri otsides valiku ees: tehnikale orienteeritud reklaamiagentuur või Womena.
«Mis sul enda kaitseks öelda on?» pärib iseteadlik Långström Kirstilt.
«Ma ei tea isegi, kus autol mootor asub. Aga kui sa otsid loovust, siis olen mina õige valik, sest ma olen reklaamiproff,» vastab Kirsti sama iseteadvalt.
Pisut hiljem saab ta telefonikõne: Womenalt tellitakse 25 miljoni eest reklaami. «Jaguar on sinu. Otsustas see, et sa ausalt ütlesid, et ei tea tehnikast midagi. Polegi vaja, neid spetse on meil endalgi,» seletab Långström.
Womena käivitab Jaguaride teekonna täpsete, vastuvaidlematute sõnadega, mille taga võib peaaegu et kuulda seksika isase häält: «Uus Jaguar. Üle kaheksa miljoni kilomeetri testsõite. Välimus, mis kestab igast moest ja trendist kauem. Nahksisustus, väärispuidust iluliistud. Mootorite meisterlik kergmetalltehnika. Siidpehme sooritusvõime. Viimistletud vedrustus ja juhitavus. Uuenduslik blokeerumatu pidurdussüsteem. Auto, milletaolist teist ei ole. Uus Jaguar.»
Kirsti aitab müüa 44 Jaguari. Ta saab Haka-Autolt tänutäheks kunstiteose, klaasist vaagna. Kirstil on lihtne Jaguari müüa, sest ta sõidab ka ise sellisega. Paljude hinnangul on just tema ise selle automargi parim reklaam.
«See auto näeb nii hea välja ja ega neid eriti ju pole ka. Muidugi on tore panna mehed endale järele vaatama. Kord ühes bensiinijaamas kohendasin oma juukseid ja arvasin, et olen nii hurmav... kuni tulid paar meest ja palusid mul kapott avada. Neid võlus auto, mitte mina!» naerab Kirsti.
Ükskord viis ta oma Jaguari teenindusse, sest rooli keerates kostis iga kord mingi kolksatus. Teenindaja teeb autoga tiiru, tõstab siis istme alt koolapudeli ja nendib rahumeeli, et vaat see, proua, teil siin kolisenud ongi.
Haka-Auto on Womena jaoks suurklient ning Kirsti kohtleb selle juhti Mikko Långströmi siidkinnastes. Talle langeb koguni osaks au mehe kabinet ümber sisustada. Kabinet tuleb pigimust.
Womenas löövad emotsioonid üle pea kokku ning pisarad voolavad ojadena. Kõik nad on loomeinimesed. Kes tahes loomeinimene võtab südamesse, kui ta on andnud oma parima ning ta pihuks ja põrmuks tehakse. Pea igaüks tehaksegi.
Teinekord tundub töötajatele, et Kirstil pole vähimatki empaatiavõimet
Kirsti ei tunne, et ta oleks kellelegi haiget teinud. Sõimatasaamise järel on paljudel halb olla, aga Kirsti tegeleb juba järgmise asjaga. Ta ei jää ebameeldivatesse olukordadesse pidama, vaid rühib edasi.
«Ma mõtlesin tihtipeale, et Kirstil on mehe aju. Ta suutis ühele asjale keskenduda ega tõmmelnud siia-sinna. Selliste inimeste tööl on tavaliselt tulemus,» nendib üks Womena algusaegade töötajatest.
Haukilahtis elades käib Kirsti hommikuti kõigepealt oma Afgaani hurtadega väljas ning läheb siis tihtipeale sauna. Tööle tulles otsib ta alguses inspiratsiooni ja võib koguni tunnikese jagu moeajakirju lehitseda. Suurema osa oma inspiratsioonist ja hingejõust saab ta aga tiimilt.
Kirstil on suur must nahkportfell, kuhu ta kogub info arveldatavate tööde kohta. Kõige õudsem päev kuus on see, kui ta kõik need paberid ümmargusele valgele lauale laotab ning koos Terttu Viertiöga juurdlema hakkab, kui palju mingi töö eest raha võiks küsida. Erinevate tööfaaside süsteemsest ülesmärkimisest ja hinnastamisest pole Womenas kuuldudki. Arveldatakse ülimalt algeliselt, mulle-tundub-põhimõttel: kui palju just parasjagu küsida tihatakse.
Viertiö adub, et vajab abi ning võtab ühendust oma õpingukaaslase Kari Miettineniga, kes hakkab 1974. aastal ettevõtte majanduskonsultandiks. Nii saab alguse Kirsti ja Kari kogu elu kestev sõprus. Miettinenist saab Kirsti usaldusisik. Lõpuks on ta ainuke, keda Kirsti usaldada julgeb, mis siis, et suhe on vahepeal täis vihast ja tulist sõnavahetust.
Kari Miettinen on loov, terava mõistuse ning keelega. Justkui pompoosne renessansiaja vürst, kellel on just seda klaari ärivaistu ja ületamatut võimet mõista arvude keelt, mida Kirstil vaja läheb.