Tahtsin sündmuste keskpunkti, lennata lohedega ja pidada koos Rowniga lahinguid, aga selle asemel on poliitika, poliitika, poliitika, õukonnaintriigid, sekka paar uhkemat pidu ja atentaadikatset. Väsisin üsna ära ootamisest, millal ometi midagi juhtub. Vähemalt Videviku-saaga mõjutusi polnud selles osas kuskil tunda. Romantikat jagus sõjakeerisesse õige vähe, kahjuks, sest Rown muutus täitsa sümpaatseks. Natuke tekitas poleemikat mõistatamine, kes on reetur, aga väga vihjeid polnud millest kinni hakata. Sisetunne soosis küll üht kahtlusalust ja lõpuks selgus, et mul oli isegi õigus!
Kui esimene pool raamatust Lana midagi ei tee, siis teises pooles elab rase naine sada seiklust üle. Lapseootus annab kogu loole teistsuguse dimensiooni. No, kui palju on fantaasiaromaane, kus peategelane rase on? Lana ei lase seda hetkekski unustada ka, kogu aeg haarab kaitsvalt kõhust või tunnetab last. Ta elab üle päris mitu väga ohtliku olukorda, kus ta läbi klohmitakse või ta ise end maagi kasutamisega ära kurnab. Pöördepunkt tuleb, kui sõda pealinna kohale jõuab. Korraga läks nii põnevaks, et enam ei saanud raamatut käest panna. Kõige lõpus juhtus see, mida ma terve raamatu olin oodanud, aga kui tahad teada, mis see oli, pead ise lugema.
«Kuninganna sügissõda» jutustab Lanast, kes oma armastatu päästmiseks kehastus oraakliks ning ei saa nüüd sellest rollist lahti, sest ta peab aitama äsja võimule saanud noorukesel kuningannal võimu hoida. Esimene pool raamatust kulgeb lossis poliitika vaimus, kuigi oleksin tahtnud olla sündmuste keskel, lennata lohedega ja pidada lahinguid. Teine pool vastas juba rohkem mu ootustele ja raske oli pooleli jätta. Soovitan, kui tahaksid lugeda, kuidas lapseootel peategelane keeruliste õukonnaintriigide ning muude katsumustega toime tuleb!