Inimese tähelepanusüsteem on sellise kultuurilise kontekstiga kohandunud. Gergely ja Csibra uuring näitab, et varasest noorusest peale on laste tähelepanu ülimalt häälestunud täiskasvanute signaalidele. Inimesest õpetaja juuresolek, kes vaatab last, enne kui hakkab midagi näitama, moduleerib õppimist tohutult. Lisaks sellele, et silmside köidab lapse tähelepanu, annab see ka märku, et õpetaja kavatseb lapsele midagi olulist õpetada. Isegi imikud on sellele tundlikud: silmside tekitab lastes «pedagoogilise hoiaku», mis õhutab neid tõlgendama informatsiooni tähtsa ja üldistatavana.
Toon ühe näite: noor naine pöördub objekti A poole, lai naeratus näol, seejärel teeb grimassi objekti B poole. Pooleteiseaastane laps vaatab seda pealt. Millise järelduse laps teeb? Kõik sõltub lapse ja täiskasvanu vahetatud signaalidest. Kui silmside puudub, siis laps mäletab vaid üht spetsiifilist informatsioonikildu: sellele inimesele meeldib objekt A ja talle ei meeldi objekt B. Kui aga silmside oli olemas, järeldab laps palju rohkemat: ta usub, et täiskasvanu püüdis talle midagi olulist õpetada, ja seega jõuab üldisemale järeldusele, et objekt A on meeldiv ja objekt B on halb, mitte üksnes selle inimese, vaid kõigi jaoks. Lapsed panevad teravalt tähele kõiki tahtliku kommunikatsiooni tõendeid. Kui keegi annab ilmselgelt märku, et püüab lapsega suhelda, järeldab too, et see inimene tahab edastada abstraktset informatsiooni, mitte ainult isiklikke eelistusi.
Oluline pole ainult silmside: lapsed mõistavad kiiresti ka kommunikatiivset kavatsust, mis peitub sõrmega osutamise taga (samas kui šimpansid ei mõista selle žesti tegelikku tähendust kunagi). Isegi väikelapsed saavad aru, kui keegi püüab köita nende tähelepanu ja edastada olulist informatsiooni. Näiteks kui üheksakuune imik näeb, et keegi püüab tema tähelepanu köita ja osutab objektile, mäletab laps hiljem objekti identiteeti, sest mõistab, et see informatsioon on tema kaaslase jaoks oluline – ent kui laps näeb sedasama isikut sirutamas kätt selle objekti suunas ilma lapsele otsa vaatamata, mäletab too üksnes objekti asukohta, aga mitte selle identiteeti.
Lapsevanemad ja õpetajad, pidage alati meeles ülitähtsat fakti: teie suhtumine ja pilk tähendavad lapse jaoks väga palju. Lapse tähelepanu köitmine visuaalse ja verbaalse kontakti kaudu tagab, et ta saab osa teie tähelepanust, ning suurendab võimalust, et ta peab meeles informatsiooni, mida te püüate talle edasi anda.