Kirikali doktoritöö uurib Johannes Semperi 1910.–1930. aastate proosa- ja esseeloomet värskest vaatenurgast. Töö eesmärkideks on taasavada arutelu Semperi kompleksse loomingu ja selle kontekstide üle, teha soo- ja kehapõhiseid üldistusi tollase kiirelt moderniseeruva kultuuri kohta ning (taas)muuta dekadentlik ja modernistlik kirjandus tänasele lugejale aktuaalseks, juhtides tähelepanu selle erakordsele mitmekihilisusele.
Uurides nähtus, et Semperi autorifiguur ja tekstid on eesti kultuurimällu jäädvustunud konfliktsel moel, seda nii esteetilistel kui ka poliitilistel põhjustel. Viimaste all peab doktorant silmas tema loomingu sagedast tõlgendamist liigkeeruka ja võõrapärasena ning ka Semperi koostööd nõukogude võimudega alates 1940. aasta suvest, mille järel ta eesti kirjanduse jaoks midagi kaalukat enam ei loonud. Uurimus näitab ka, kuidas Semper ja tema mitmed aatekaaslased taaskasutavad Euroopa modernses kultuuriruumis levinud teemasid, müüte, vihjeid, karakteritüüpe ja binaarsusi ning astuvad intensiivsesse polüloogi teiste hulgas Isadora Duncani, Henri Bergsoni, Friedrich Nietzsche ja Otto Weiningeri loomingu, aga ka näiteks Ado Vabbe, Friedebert Tuglase ja Adamson-Ericu töödega.
Doktoritöö taust on feministlik ja sootundlik, sest Semperi looming on – sarnaselt näiteks A. H. Tammsaare ja Tuglasega – eriti rikas sooerinevuse konstrueerimise ning moderniseeruvate «naiselikkuste» ja «mehelikkuste» esitamise poolest. Samuti torkab silma naisõigusluse ja misogüünia vastuoluline põimumine, mille lahtiharutuste kaudu näitab uuring tollaste kultuuritekstide kontrastset, dissonantsirohket sisu. Näiteks «Hiina ketis» (1918) – Semperi esimeses ning iseäranis põnevas, kuid praeguseks unustatud novellikogus – nimetab naisüliõpilasest peategelane end lühikese novelli süžee jooksul nii inetuks öökulliks kui ka väikeseks kategooriliseks imperatiiviks ning meestudeng imetleb nii naise teadmisi muusikast kui ka määratleb tema aju järeleaitamatu molluskitükina.