• Pane arvuti nähtavasse kohta. Vajadusel too lapse arvuti ära tema magamistoast ja aseta see rohkem läbikäidavasse ruumi.
• Anna lapsele nutiseade nii hilises eas kui võimalik. Nutiseadme abil on küll lihtne last hoida tegevuses, aga väikese lapse aju vajab sisendit oma vanematelt.
• Ära kunagi luba last voodisse nutiseadmega. Uni on aeg, mil ajus tehakse hooldustöid ja korrastatakse teadmisi, seega on uni hädavajalik nii lapse kui ka meie kõigi ajule.
• Toeta last teiste/uute tegevuste leidmisel ja sooritamisel. Piirates lapse nutiseadmes veedetavat aega, tuleb vabadeks tundideks leida uusi tegevusi, mis talle meeldivad ja positiivseid elamusi pakuvad. Asendades kohustusliku nutivaba aja kohustuste või lapse jaoks ebahuvitavate tegevustega, ei võimalda see tal unustada positiivseid elamusi, mida ta sai arvutitegevuse kaudu.
• Toeta, kuid ära õigusta. Sageli võib piirangute seadmisele järgneda agressiivne reaktsioon, vihapurse või jonn. Lase esimesel tormil vaibuda, kuid jää endale kindlaks. Kinnita talle, et mõistad tema tundeid, ja too välja kasud, mida ta saab, kui sinuga koostööd teeb. Ole lapsele toeks.
• Hari ennast. Tea, millega su laps nutiseadmes olles tegeleb. Kui laps näeb, et oled teadlik ja huvitatud tema tegevusest, on sul kergem argumenteerida ja mõistlikke reegleid välja pakkuda.
• Reeglid kehtivad kõikidele pereliikmetele. Kui lapsele on kehtestatud nutiseadme piirangud, kuid sa ise või keegi teine perest on samal ajal telefonis/arvutis, siis varem või hiljem tunneb laps, et talle tehakse ülekohut. Pigem näita eeskujuga, et arvutit kasutatakse vajadusel ning seejärel tehakse muid tegevusi.
• Vajadusel küsi abi. Kui laps siiski ei suuda oma arvutimängimist piirata, probleemid jätkuvad ning omavahelised suhted muutuvad halvaks, on mõistlik paluda abi nt kooli- või lastepsühholoogilt või pereterapeudilt.