Nii keha kujutamise põhjal näeme, et seda käsitletakse sageli kui abjekti. Eriti merineitsi kujul. Mis mõttes kui abjekti? Christine Ross määratleb selle kompaktselt (toetudes Kristeva esseele). Ta ütleb, et «abjekt kuulub kehalise prügi kategooriasse, mis näitab lääne kaasaegsete kultuuride võimetust aktsepteerida mitte ainult ema, vaid ka keha» (2006, 391). Roffey on muutnud selle loo ka reaalsemaks, näidates lugejale neid normaalsusi, millest me tavaliselt ei räägi ega mõtle, kuid mis on alati olemas, osa meist. Ta räägib just sellest «kehalisest prügist», keha materiaalsusest, mida patriarhaalne ühiskond soovib maha vaikida. Näiteks Aycayia merineitsist inimeseks muutumise protsess pole midagi ilusat. See pole kirjeldus sellest, kuidas sädelev saba libiseb temalt maha nagu kaunis kleit, mida võime näha Disney filmist. Seda näidatakse jälgi protsessina ja autor suhtub sellesse väga julgelt:
Kümnenda päeva paiku hakkasid ta jalad eralduma. Üks pikk tomp hakkas jagunema kaheks. /—/ Üheks probleemiks oli sitt. Ta hakkas söödud puuvilju välja sittuma ja see vedeles vannis. /—/ Tema vannist väljasaamine oli räpane ja ebamugav. Mu vana T-särk ta seljas oli sitaga kaetud ja ta rebis selle endal seljast. Kuidagi rabeledes ja libisedes, ronis ta vannist lõpuks alasti välja. (Roffey 2020, 68–9)
Eraldumine iseendast, et saada inimeseks
Kristeva ütleb: «Abjektsioon säilitab selle, mis eksisteeris objektieelse suhte arhaismis, igikestvas vägivallas, millega keha eraldub teisest kehast (laps emast), et olemas olla» (Kristeva 1982, 10). See on selle teose puhul ühtlasi ka protsess, kus keha eraldub iseendast, et olla inimene. Tema üksildast, kuid lohutavat elu merel võib võrrelda ema üsaga, kus ta ei saanud veel siseneda patriarhaalsesse ühiskonnasüsteemi. Inimeseks muutudes eraldatakse ta emakast. Vägivaldne lahkuminek (sealhulgas ka meestepoolne vägivaldne kinnipüük ja tema robustne metamorfoos näkist naiseks) võimaldab tal olla inimene, õppida keelt, tunda armastust, iha ja suhteid. Selleks aga pidi ta eralduma iseendast ja olema see naine, kes selles ühiskonnas oleks aksepteeritud. Sellest hoolimata säilis temas igatsus mere ja üksilduse vastu, mida pakkus talle see keskkond, kus ta eksisteeris ainult iseendaga ja iseendana.