P, 27.11.2022

Psühholoog annab nõu, kuidas paremini oma sisehäält kuulata ja hetkele keskenduda

Raamatuportaal
Psühholoog annab nõu, kuidas paremini oma sisehäält kuulata ja hetkele keskenduda
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Foto: Shutterstock

Psühholoog, perenõustaja ja kirjanik Toivo Niiberg kirjutab oma raamatus «Ela ja küsi!», et on olemas kolme liiki intuitsiooni: intuitsioon kui taju, loominguline intuitsioon ehk loomepurse ja intuitsioon kui «kiirendatud arutlus» ehk sisemine dialoog oma alateadvusega.

«Intuitsioon ehk sinu sisemine hääl toetab ja suunab sind parema enda poole. Sümptomid on vaid üks viis, kuidas sinu keha või elu sinuga räägib. Lisaks sellele on olemas veel palju erinevaid viise. Peale selle reageerib iga inimene nendele signaalidele erinevalt. Mida rohkem sa oma sisehäält kuulad, seda rohkem mõistad, mida sinu keha ja elu püüavad sulle öelda. Aja jooksul õpid sa neid märke usaldama ja avastad, et elu on niimoodi palju lihtsam. Arvata on, et vananemisega tõuseb ka oskus ja kogemus kuulata oma sisehäält ning tänu omandatud oskusele teha ka vähem vigu, ennatlikke järeldusi, käituda tasakaalukamalt ja ennetada konflikte,» kirjutab Toivo oma raamatus «Ela ja küsi!».

Kuidas paremini kuulata oma sisehäält?

«Oma keha kuulama õppides on tähtis olla liikumatult ja tasa. Alguses, kui sa kuulama hakkad, võivad signaalid olla väga vaiksed, meenutades sosinat, või väga ebamäärased, nagu näiteks tunne või hoopis sümptom. Mida rohkem sa saad selle signaaliga samale lainele, seda selgemaks see muutub,» lisab Toivo.

Mõned nõuanded:

  • Keskendu praegusele hetkele. Pööra tähelepanu sellele, mis praeguses hetkes toimub ning viska minema kõik mõtted minevikust ja tulevikust. Mida rohkem sa süvened praegusesse hetke, seda lihtsam on mõista, kuidas sa ennast tunned.

  • Loo suhe iseendaga. Püüa ennast mõelda teise inimese olukorda ja arvata võib, et leiad siis üsna sobivad sõnad ja teod vältimaks asjatuid möödarääkimisi ja konflikte.

  • Võta aega, et olla liikumatult vaikuses. Vali koht, kus sa saad olla segamatult. Kui sa teed oma pea mõtetest puhtaks, saab sisemine tarkus sinuga erinevaid kanaleid pidi suhelda. Elu töötab maagilisi teid pidi ja kui sa usud, et vastused tulevad, siis need seda ka teevad. Ära unusta, et pole vaja muud, kui küsida ning olla õigel ajal õiges kohas vastusele avatud. Sinu keha võib soovitada sulle hoopis mõnda teistsugust rituaali, seega tee täpselt nii, nagu sulle tundub õige ning õpi kuulama oma sisehäält.

  • Häälesta ennast oma keha lainele. Päeva jooksul erinevaid asju tehes, näiteks tööle sõites, koosolekul olles, otsuseid vastu võttes, sõprade, pere või lemmikloomadega aega veetes või oma ajakava paika pannes, tasub vahepeal ka oma keha kuulata. Kuula oma keha, et saada teada, kuidas sa ennast nende tegevuste ajal tunned. Otsi märke, mis ütlevad sulle, et miski on sinu jaoks kas õige või vale. Oma keha kuulamine aitab sul igas olukorras vaimselt kohal olla, aitab parandada sinu intuitsiooni.

  • Hoia oma meel avatud ja hinnangutest vaba. Kuna igaühe intuitsioon töötab erinevalt, siis on tähtis hoida ennast avatuna ja hoiduda vastu võetud signaalide üle kohut mõistmast. Kõige parem on signaalide tähtsust mitte hinnata, ükskõik kas need on suured või väikesed, selged või ebamäärased või kuidas need ennast ilmutavad. Oma sisemist tarkust tundma õppides ole avatud ja uudishimulik. Vahel tundub täitsa ebaloogiline, kui sinu sisehääl ütleb, et seda inimest ei tasu uskuda, sellesse seltskonda peaks ettevaatlikult suhtuma või sellele lennukile ei tasu piletit osta.

  • Harjuta, harjuta, harjuta ja analüüsi! Mida rohkem sa kuulad ja järgid oma sisemist juhatust, seda lihtsam on mõista, kuidas sinu keha ja elu sinuga räägivad. Signaalid muutuvad selgemaks ja omaenda sisemise juhatuse usaldamine lihtsamaks. Harjutamine aitab sul teha suuri edusamme ja võita oma sisehääle usaldus. Analüüsi paremaks kulgemiseks võid teha ka märkmeid või pidada päevikut.

Märksõnad
Tagasi üles