Sarnaselt on raamatut läbi elanud ka üks mu tuttav hing, kes, lugenud Remarque’i «Triumfikaare», hakkas isegi käima mööda baare, kus ta jõi igakord peent kalvadost ja suitsetas Chesterfieldi. Lihtsalt selleks, et kogeda samuti neid vestlusi, mõtisklusi ja tundeid nagu kogevad tegelased antud teoses. Kalvados ja suits on justkui need rituaalsed elemendid, mis lähendavad lugejat loetuga, nagu oleks siis võimalik saavutada see sama meelsus, mis on selles fiktiivses ajas ja ruumis neil tegelastel. See on võimalus astuda nende kingadesse.
Meeled kui sild fiktiivse ja reaalse vahel
Just nagu võivad söögirituaalid ja harjumused meid lähendada karakteritega, võivad need tegelikult ka viia meid edasi või tagasi ajas, ja aidata meil reisida kohtades, millest oleme ainult lugenud. Olles ise fantaasiakirjanduse austaja, on tihti just toit see, mis fantastilise maailma mulle lähemale toob. Fantaasiakirjandusel, olen täheldanud, on oskus kirjeldada lihtsaid toite ja teha nad vastupandamatult isuäratavaks. Nagu on seda teinud näiteks J. R. R. Tolkien, J. K. Rowling, George R. R. Martin, kui ka minu isiklik lemmik sõnasepp ja maailma manaja, Patrick Rothfuss.
Tolkieni kääbikud näiteks on suured liha, kartuli, juustu, leiva, marineeritud asjade, õunte, marjade, tee ja õlle sõbrad. Nii on teoses pidevalt juttu toidust ning need lihtsad teekonna road suudavad tihti kõnetada ka lugeja süljenäärmeid. Sarnaselt, kirjutab Rothfuss «Tuule nimes» oma tegelaste teekonda mägedes või metsas, kus siis maha istutakse ning robustse noaga kreemist juustu ja värsket õuna lõigatakse. See tekitab alati samuti tahtmise olla osa sellest metsikust ja samas lihtsast keskkonnast, tunda neid lõhnu, maitseid ja helisid. See ajab õue lugema ja linnu laulu kuulama, kuid eriti «raamatus» olen siis, kui võtan kõrvale lähkriga punast veini, tüki juustu, viilu õuna ja krõbeda koorikuga värske kukli. See on vahest effektiivseim viis, kuidas fiktiivsele (vahel isegi fantastilisele) maailmale ligi pääseda.