Nii leiab ka enesetapumõtetele kalduv Nao täidet ja mõtet just loodusest, kui tema nunnast vanavanaema ta enesega metsa templisse elama veab ja talle vaimseid õpetusi jagama hakkab. Ühes looduse ja vaimsete harjutustega saavutab Nao enda arvates supervõime, mis teda elus hoiab ja kõigest raskest (nagu koolikiusamine, isa enesetapukatsed, ema lahkumine, lihtsalt eksistentsiaalsed ärevushood) üle aitab.
Multikultuursus ja globaliseerunud lapsed
Ozeki teos soodustab inimeste kokkusaamist ja aitab lugejal mõista erinevate kultuuride iseärasusi viisil, mida autor ise juba mõistab. Nii võime leida palju viited lääne kirjandusele, kunstile, filosoofidele ja lääne muusikale, sealjuures õppides tundma jaapani kultuuri. Ozeki on haaranud kinni isegi teadusest ning kõrvutanud näiteks zen-budismi kvantmehaanikaga ja käsitlenud oma teose kontekstis Schrödingeri kassi nähtust. Ozeki teoses on ka palju viiteid lääne filosoofidele. Eriti tuleb see välja sellest, kui Nao isa otsib oma elu mõtet või sisu, lugedes kõiki lääne filosoofe. Seda sealt leidmata hakkab ta filosoofiaraamatute lehtedest voltima origamisid. Toimub huvitav interaktsioon lääne ja ida vahel. Igast kultuurist ja keelest otsitakse olemasolemise tähendust ja mõtet.
Euroopaliku filosoofia, muusika, kunsti ja kirjanduse ning ameerikaliku popkultuuri kompott on globaliseerumise tagajärjel mõjutanud kõiki kultuuri «äärealasid», millel on ennist olnud väga tugev rahvusteadlikkus ja mis on tunduvalt erinenud sellest ühest läänelikust formaadist. Ent praegused noored on näidanud, et see mõju on ka vastupidine. Just nagu maailmakirjandus on sündinud rahvusliku ja globaalse mõju vastastikuse pinge tulemusena, võiks öelda, et sarnasest pingest on sündinud internetiajastu globaliseerunud lapsed. Nii on ka Nao korraga jaapani laps ja maailmakodanik.
Ozeki on selles suhtes eriline, et ei loo mitte ühepoolse dialoogi pärismaailmaga, vaid kahepoolse. Võimaldades lugejal näha Jaapanit kõrvaltvaatajana, kuid avades talle ka pildi, milline on Jaapan seestvaates ja millisena nähakse sealt välismaailma. Ta suudab vaadata maailma korraga nii noore kui ka vana pilgu läbi, nii jaapanlase kui kanadalasena. Seetõttu suudavad astuda dialoogi korraga erinevad kultuurid ja erinevas vanuses inimesed. See on teos, mis laseb meil mõista noori, keskealisi ja vanureid, kes kõik tegelikult tegelevad ühe ja sama küsimusega – olemasolemise põhjus.