P, 25.09.2022

Soovid sügavamalt magada? 5 soovitust, kuidas valmistada end ette magusaks uneks

Raamatuportaal
Soovid sügavamalt magada? 5 soovitust, kuidas valmistada end ette magusaks uneks
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Foto: Raamat

Suve vabast puhkuserežiimist argisemale töö- ja koolirutiinile üleminek võib osutuda keeruliseks nii lapse kui ka täiskasvanu jaoks. Samas aitab just korralik väljapuhkamine tulla toime kõikvõimalike muutustega elus, olgu need suured või väikesed. Selleks, et kogeda mõnusat ja sügavat und, saab igaüks ise nii mõndagi ära teha.

Hea une nõu annab hingamis- ja enesearenguterapeut Monika Palm, kes pakub oma raamatus «Hinga ja ela!» välja ka mitu hingamisharjutust, mis aitavad paremini magama jääda ja end ka päriselt välja puhata.

• Söö õhtul toitu, mis ei mõju organismile raskelt ega tõsta veresuhkrut, nt sobivad kõikvõimalikud rohelised salatid, oad, pähklid, mandlid, seemned, spinat, porgand.

• Eemalda voodi juurest – ja veel parem, kogu magamistoast – kõik elektroonilised seadmed. Püüa vähemalt üks tund enne magamaminekut ekraanidest eemal olla.

• Liigu iga päev värskes õhus ja soovitavalt looduses. Mõõdukas füüsiline koormus väsitab keha ja organismil tekib automaatselt vajadus end paremini välja puhata, et jõuvarusid taastada.

• Tuuluta magamistuba enne magamaminekut (olgu pigem jahe kui üleliia soe). Heale unele aitab kaasa see, kui tuba on täiesti pime (on olemas spetsiaalsed pimendavad kardinad ja rulood).

• Tee enne magamajäämist sügavat und soodustavaid hingamisharjutusi. Näiteks soovitab Monika Palm harjutust 4-7-8, mida kutsutakse ka närvisüsteemi naturaalseks rahustiks. Mida rohkem harjutust teha, seda võimsamaks selle mõju muutub. Harjutus aitab hästi ka krooniliste unehäirete korral. Tee nii:

1. Lase huuled vabaks. Hinga pikalt läbi suu täielikult lõpuni välja, puhudes õhku pahvakuga välja.

2. Järgmiseks pane huuled kinni, hingates sisse vaikselt läbi nina, lugedes mõttes samal ajal neljani.

3. Edasi hoia hinge kinni lugedes seitsmeni (7 sekundit).

4. Järgmiseks tee pikk väljahingamine läbi suu, puhudes pahvakuga välja ja lugedes mõttes kaheksani.

Korda seda tsüklit alguses 4 korda, hiljem võid liikuda edasi 8 korduse peale. Uus tsükkel algab uuesti sissehingamisega.

Märksõnad
Tagasi üles