Lehmad, kassid, teravad pliiatsid ja mädanevad õunad - need kõik on tingimused, mis on aidanud tuntud kirjanikel oma loomingut paberile panna. Olen tihti mõelnud, milline on nende vaimuhiiglaste argipäev ja mis stimuliseerib nende inspiratsiooni, et iga päev ärgata ja kirjutamiseni jõuda. Kui enamasti on tegemist loogiliste ja argiste harjumustega, mis koosnevad isolatsioonist, rutiinist ja keskendumisest, siis peale mõningast uurimist tulid välja nii mõnedki veidrad harjumused, mis on aidanud kirjanikke nende loomeprotsessis. Siin on 15 kõige silmapaistavamat harjumust.
15) Anthony Burgess - motiveeris ennast sõnaraamatuga.
«Kellavärgiga apelsini» autoril oli eriline viis, kuidas raskete või igavate ülesannetega toime tulla. Kui ta pidi üksikasjalikke kirjeldusi koostama, võttis ta sõnaraamatu, avas selle juhusliku lehekülje pealt ja kasutas sellel lehel olevaid sõnu oma ülesande täitmiseks. Näiteks oli tema romaan «MF» just sellise triki tulemus, kus ta kasutas sõnu R.J. Wilkinsoni malai-inglise sõnaraamatust, et kirjeldada hotelli vestibüüli.
14) William Faulkner - jõi rohkem viskit kui kirjutas.
Faulkner armastas kirjutamise ajal palju viskit juua. Tal tekkis see harjumus pärast kohtumist oma mentoriga, Sherwood Andersoniga. Nad käisid sageli väljas joomas kui New Orleansis elasid ja nii nägi noor Faulkner pealt Shwerwoodi eluviisi, mis koosnes enamasti hilistest väljaskäimistest ja viskist. Faulknerile oli see harjumus väga meeltmööda: «Ja ma mõtlesin siis, et kui kirjanikuks olemine muud ei nõuagi, siis on see elu just minu jaoks.»
13) Ray Bradbury - maksis kümme senti iga kolmekümne kirjutatud minuti eest.
Just «Fahrenheit 451» valmis kirjutusmasinal, mida Bradbury isegi ei omanud. Olles võimeline töötama igas kohas, igas müras ja igas seltskonnas, läks Bradbury California Ülikooli Los Angeleses ja leidis keldrikorruselt trükkimisruumi. Seal võis ta kümme senti kirjutusmasinasse sisestades osta kolmkümmend minutit trükkimisaega.
12) Virginia Woolf - kirjutas ainult seistes.
Virginia Woolf kirjutas igal hommikul kaks ja pool tundi püstijalu laua taga, mis oli meeter kõrge ja alati kindla nurga all. See võimaldas Woolfil oma tööd hinnata nii kaugelt kui ka lähedalt. Selle veidruse tekitas Virginias rivaalitsemine oma õe Vanessaga, kes maalis alati seistes. Ilmselgelt ei tahtnud Virginia alla jääda.