ANDMISE MENTALITEET ⟩ Lubasid, et oled sel aastal edukam? Aga kuidas...

Raamatuportaal
Copy
Monika Kuzmina.
Monika Kuzmina. Foto: Sigrid Säga

Veebikoolitusäri loomise ja kasvu konsultant Sigrit Sägal ilmus äsja raamat «Eduka veebikoolitusäri alustalad. 4-osaline mudel jätkusuutliku tulu loomiseks ja rohkemate klientideni jõudmiseks». Ta kirjutab raamatus, et just andmise mentaliteet on see, mis toob edu. Kui soovid siiralt, et inimesed, kes sinuga kokku puutuvad, saavutaksid edu, saad seda ka ise!

Teistele väärtuse pakkumine aitab saavutada edu

Sigrit toob näite, et kui ta viib läbi tasuta väljakutseid, käitub ta alati nii nagu viiks läbi koolitust, mille eest inimesed on maksnud sadu eurosid. «Ma loovutan palju väärtuslikku teavet siira sooviga, et isegi kui inimene ei osta minu pakkumist, siis saab ta pärast väljakutse lõppu ikka ka iseseisvalt edusamme teha,» selgitab ta.

Ta tõdeb, et on sageli saanud inimestelt tagasisidet, et annab väljakutse läbiviimise strateegiast liiga palju ära, mistõttu ei tunne osa inimesi vajadust teenust osta. Küll aga on ta müügitulemused ja ka jõudsalt kasvav kogukond näidanud hoopis midagi muud. Ta põhjendab, et on üsna tavaline, et inimesed, kes ei ole temalt veel midagi tasulist ostnud, soovitavad teda teistele ja räägivad avalikult tema tasuta väljakutsetelt saadud heast kogemusest.

Sellise avaliku tõestuse pärast on ta silma jäänud mitmele suurele ettevõttele ja tuntud inimesele. Nagu Roland Tokko ühel «Inspiraatorite» podcast’i sessioonil ütles, ei pidanud Sigrit ennast talle maha müüma - ta oli näinud mitme inimese soovitust ja tagasisidet tema tööle. Lisaks oli see temas tekitanud huvi Sigritiga ühise väljakutse raames koostööd teha.

«See oli sõna otseses mõttes unistuste pakkumine, sest Eesti kontekstis tähendas see koostööd valdkonna tipuga. Ja see kõik sai võimalikuks, sest lõin tasuta väljakutsetel paljudele inimestele tohutult väärtust!» räägib ta, kuidas teistele väärtuse pakkumine aitab ka ise edu saavutada.

Kui sead esikohale teiste huvid, ei pruugi kõik tegevused sulle just lühikese aja jooksul kasumlikud olla, aga pikaajaliselt toovad need tagasi kordades rohkem kasu

Sigrit lisab, et arvesta sellega, et kasu ei too pelgalt asjaolu, et inimesed otseselt sinu teenust ostavad. Tavaliselt on pikaajaline ja palju mõjusam kasu nendest inimestest, keda oled oma tasuta sisuga nii palju edasi aidanud, et nad on valmis sind igal hetkel kas kellelegi teisele koostööpartneriks soovitama või siis sinuni uusi kliente juhatama.

Kindlasti tekib siin aga küsimus, kui palju ära anda, et sul päriselt ka midagi müüa oleks. Sigrit kasutab rusikareeglit, et tasuta võib vabalt ära anda teabe, mis vastab küsimustele «Mida?» ja «Miks?» ­­­­– mida peaksid inimesed tegema ja miks nad peaksid seda tegema. Oma tasulistel koolitustel ja kursustel kaevub ta seevastu sügavuti küsimusse „Kuidas?“. Seal süveneb ta ka tehnilistesse detailidesse ja annab praktilisi nõuandeid, mille põhjal saab samm-sammult edasi liikuda.

«Kui keegi küsib sinu käest mingi konkreetse teema või probleemi kohta, siis aita teda ilma midagi tagasi ootamata. Ära jäta inimest ilma abita rippuma! Anna kasvõi lühike, aga praktiline vastus, mille abil ta saab liikuma hakata. Kui ta tahab sügavamale minna, siis saad teda edasi oma tasuta või ka tasuliste materjalide juurde juhatada. Proovi igas olukorras praktiseerida väärtuse andmise põhimõtet,» annab ta nõu.

Ta on veendunud, et kui annad, lähtudes siirast soovist aidata, ja jätad omakasu tagaplaanile, saad kiiresti suurendada oma mõju ja selle tagajärjena ka sissetulekut.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles