Viimaste aastate trend on viia oma äri veebikeskkonda

Copy
Sigrit Säga.
Sigrit Säga. Foto: Karen Härms

Veebikoolitusäri loomise ja kasvu konsultant Sigrit Säga esitles hiljuti Solarise Apollos oma uut raamatut «Eduka veebikoolitusäri alustalad». Sigrit tõdeb, et edukus jääb tihtipeale kinni turundamisoskuse taha. Veebikursus kui passiivse tulu allikas on maailmas üha suuremat populaarsust kasvatamas ning tasapisi kanda kinnitamas ka Eestis. Avaldame raamatust nõuandva katkendi.

Väljakutsete turundamisstrateegia: efektiivseim ja kiireim viis kasvatada mõju ja sissetulekut

Viimaste aastate jooksul on olnud trend viia oma äri ka veebikeskkonda. Veebis klientide leidmine ja oma teenuste pakkumine on järjest rohkem muutumas vajaduseks, sest ilma selleta on meil raskem konkurentsis püsida. Kuna äri tegemine veebis on muutunud nii tähtsaks, siis loomulikult toob see kaasa suurema konkurentsi tarbijate tähelepanu saamisel. Kõiksugused sotsiaalmeediakanalid proovivad pidevalt leida uusi viise, kuidas tarbijaid kauem oma platvormil hoida, et nad saaksid seda tähelepanuaega reklaamina tootjatele ja teenusepakkujatele müüa.

Selleks, et veebimaailmas välja paista, tuleb valida ka head turundusstrateegiad. Kui varem võis piisata sellest, et panid oma tasulise reklaami niisama jooksma ja tegid ühe lühikese veebiseminari, kus oma teenust tutvustasid, siis konkurentsi kasvu tõttu on meie potentsiaalsed kliendid muutunud palju ettevaatlikumaks selle suhtes, kuhu nad oma aega kulutavad. Tasuta materjali pakutakse uksest ja aknast.

Ka tasuta asjade puhul on inimeste jaoks peamine küsimus, kas see on nende aega väärt.

Siit tulebki välja uus turunduse suund – kasulikku väärtust loov turundus. Ka turundades tuleb meil hakata looma väärtust, mis on meie jälgijatele ja potentsiaalsetele klientidele kasulik. Enam ei ole kerge püsida konkurentsis, kui hoiame kogu väärtust ainult oma tasulistes toodetes ja teenustes.

Kuna sinu sihtrühmal on tegelikkuses palju valikuid, siis võidab see, kes suudab neile kõige rohkem väärtust anda ja enne müümist usaldust luua.

Muidugi tuleb ka tasuta väärtuse loomisel mõelda strateegiliselt, et see viiks meie soovitud tulemuseni – müügini.

Oluline meelespea!

• Sinu tasuta kasutamiseks loodud sisu on sama tähtis kui tasuline sisu, sest see otsustab, kas potentsiaalsed kliendid annavad sulle tähelepanu või mitte.

• Turundamisstrateegia eesmärk on täita kolm kriteeriumi, mis aitavad potentsiaalsel kliendil ostuotsust teha: nad tunnevad sind, nad usaldavad sind ja sa meeldid neile.

• Enne ostuotsuse tegemist on sinu sihtrühma peamised küsimused: 1) «Kas see lahendus on sinu enda puhul töötanud?», 2) «Kas see on teiste puhul töötanud?», 3) «Kas see töötaks ka minu puhul?».

• Inimeste harimine on üks turundamisstrateegia osa, kui sinu sihtrühm on veel sammu või paari kaugusel, et olla sinu ideaalne klient.

• Väljakutsete turundamisstrateegia on üks parimaid vahendeid, et aidata lühikese aja jooksul saavutada kõik kolm kriteeriumit, mida on sinu sihtrühmal ostuotsuse tegemiseks vaja on (tundmine, usaldus ja meeldimine).

• Väljakutse eesmärk on olla sild sinu sihtrühma ja sinu pakkumise vahel – kui sa ei tea kindlalt oma sihtrühma või sul ei ole pakkumist, siis on keeruline luua töötavat väljakutset (või ükskõik millist turundamisstrateegiat).

Märksõnad

Tagasi üles