«Sa ütlesid, et selles on suurepärane muusika?»
Sellest piisas. Ülejäänud neljakümne viie minutilise sõidu jooksul koju laulis Phil mulle «Pretty Womenit», «The Best Pies in Londonit» ja teisi laule «Sweeney Toddist» – palju parem taustamuusika minu pooluinaku jaoks. Ma olen kindel, et Phil peab seda sõitu tänaseni üheks parimaks vestluseks, mida me kunagi pidasime. Ja kõik, mida ma tegin, oli paari tema fraasi korrutamine.
Müügiinimesed, miks te peaksite kliendi tõelisi vastuväiteid müügist keeldumiseks taga ajama, kui neid on papagoitamise abil puu otsast nii lihtne alla raputada?
Papagoita ennast kasumini
Papagoitamist saab kasutada ka kui inimeste tõeliste tunnete konserviavajat. Tippmüüjad kasutavad seda, et jõuda oma potentsiaalsete klientide emotsionaalsete vastuväideteni, mida nad sageli isegi endale välja ei ütle. Mu sõber Paul, kes on kasutatud autode müügimees, ütles, et oma hiljutise Lamborghini-müügi tegi ta tänu papagoitamisele.
Paul kõndis mööda parklat ringi koos ühe potentsiaalse ostja ja tema naisega, kes olid väljendanud huvi «mõistliku auto» vastu. Ta näitas neile kõiki mõistlikke Chevysid ja Forde. Uurides ühte väga mõistlikku pereautot, küsis Paul mehelt, mida ta sellest arvab. «Noh,» mõtiskles mees, «ma ei ole kindel, kas see auto sobib mulle.» Selle asemel et minna edasi järgmise mõistliku auto juurde, papagoitas Paul: «Sobib sulle?» Pauli küsiv kõneviis andis märku, et mees peab rohkem ütlema.
«Noh, eem, jah,» pomises potentsiaalne klient. «Ma ei ole kindel, kas see sobib minu isiksusega.»
«Sobib sinu isiksusega?» papagoitas Paul taas.
«Tead, võib-olla vajan ma midagi veidi sportlikumat.»
«Natuke sportlikumat?» papagoitas Paul.
«Näiteks need autod seal näevad natuke sportlikumad välja.»
Ahhaa! Pauli papagoi oli välja selgitanud, milliseid autosid kliendile näidata tuleb. Kui nad kõndisid ühe Lamborghini poole, nägi Paul, kuidas mehe silmad särama lõid. Tund aega hiljem oli Paul taskusse pannud suure vahendustasu.