Hämarad sügisõhtud jõuavad vaikselt kätte. Ei ole paremat tegevust sel ajal kui seada end hubaselt sisse ühes põneva raamatu ja tassikese sooja teega. Kui aga tekib küsimus, mida lugeda, siis parimate sügiseste lugemissoovitustega aitab Indrek Hargla.
Indrek Hargla on Eesti kirjanik, stsenarist ning üks hinnatumaid kriminaalromaanikirjanikke, kes on pälvinud tunnustust nii kodumaal kui ka rahvusvaheliselt. Autori kirjutised on tuntud tihtipeale oma ootamatute süžeeliinide, õuduskirjandusele omaste elementide ning huvitavate karakterite poolest.
Hargla palju populaarsust kogunud raamatusari «Apteeker Melchior», milles on läbi põimunud ajaloolised faktid kriminaalse süžeega, viib lugejad põnevale rännakule keskaegse Tallinna intrigeerivasse maailma. Romaanisarja põhjal on tehtud ka samanimeline filmitriloogia.
Apollo uuris Indrek Harglalt, milliseid raamatuid ta kõrgelt hindab ja teistelegi soovitab. Head avastamist!
***
Mart Kivastik «Taevatrepp»
«Taevatrepp», mis on peaaegu ulme, on hiljaaegu ka filmiks tehtud ja on sellepärast hea näide, kuidas väga heast romaanist on võimalik teha ka väga hea kinofilm. Romaan ise on hõlpsalt loetav, napp ja täpne keel, tugevad ideed ja tunded, ilma venitamise ja täidisaineta. See on suuresti lugu Tartust ja tartlastest ja lisab minu meelest mingi olulise mõõtme Tartu kajastamisesse ilukirjanduses. Ja tajutava ulmelise tausta lisamine kinnitab veel ühte vana tõsiasja, et veidi ulmet teeb iga teksti paremaks.
**
Robert Silverberg «Lood Venia metsadest»
Silverberg on kahtlemata kõige tähtsam elus ulmekirjanik praegu ja tema teoseid ei ole eesti keeles kunagi liiga vähe. Silverbergi anded on hämmastavad ja peaaegu kõikide tema tekstide juures näib kõige rabavam see kergus ja pingutusvabadus, kuidas ta seda teeb. Ükskõik kui keerulise teema, ükskõik kui võimsad ulmeideed ta käsitleda ei võta, õnnestub see kõik stiilselt ja kõige kõrgema meisterlikkusega. Selles raamatus, kuhu on koondatud Silverbergi 80ndate lühiproosa tipptekstid, leidub mitmeid ajaloolise taustaga ulmejutte ja ka mõningaid tugevamaid näiteid Silverbergi fantasy-lugudest. Ja Silverbergi keelekasutus, mis on muidugi originaalis rohkem tuntav, on erakordselt tugev ja sujuv.