20. sajand, Inglise maapiirkond Lewesi lähedal. Hiljuti suure summa võitnud noormees ostab vana maamaja ning röövib kunstitudengi, keda ta kaua imetlenud on. Seni on tema päevad möödunud üksluiset tööd tehes, eemalt tüdrukut jälgides või tegeledes oma poisipõlve huvialaga - liblikate püüdmisega. Keldris elusa eksemplari pidamine on aga sootuks midagi muud. Üksiku ja kohmetuna arvab mees, et ehkki tal päris maailmas neiuga sanži poleks, siis õnnestub tal «külalist» end armastama panna, kui too teda tundma õpib.
«Liblikapüüdja» on õõvastav lugu vabaduse kaotusest, mis jätab siiski vangistajale mingisuguse inimliku mõõtme. Enamiku raamatust veedab lugeja Frederick Cleggi peas, kus muidugi kõik korras pole, aga toimuvat tema vaatest lugedes tekib siiski mingi väärastunud kaastunne, kusjuures ka tema enda vangil. Tuues klassik tänapäeva, saame tulemuseks Caroline Kepnes'i «Sina», mille Netflix väga edukalt adapteeris. Fowlesi romaani viimane jupp oli täpselt Joe Goldberg. «Liblikapüüdja» mõjub ajatult, kuna tegevus taandub mehe valdustesse, nagu midagi muud polekski maailmas. Ta lõikab naise kavalalt välisilmast ära, keelates ajalehed ja raadio. Lõpuks muidugi mull lõhkeb. Et tegu pole tänapäevase teosega, reedab see, kui vähe on füüsilist vägivalda. Võrreldes nende õudustega, mis moodsate naistega keldris tehakse, tundus see röövimine suisa kombekas. Võikuse puudumine rõhutas aga veel enam, kui kole on vabaduse kaotus ning lubas tegelased halastamatult luubi alla võtta.