LUGEMISSOOVITUS 8 nõuannet hõivatud inimesele, kuidas elust rõõmu tunda

Raamatuportaal
Copy
Brenda Randroo
Brenda Randroo Foto: Evelin Kruus

Meditatsioonijuhtide koolitaja Brenda Randroo Oja soovitab kõigile, kes maadlevad kiire elutempoga, Osho raamatut «Meditatsioon hõivatud inimesele», mis sisaldab erinevaid stressi alandavaid tehnikaid spetsiaalselt neile, kellel pole mediteerimiseks aega.

Jooksu pealt mediteerimine on asja võti

Brenda kirjeldab raamatut kui teost, mis oma nõuannetega toob lugejateni erinevaid enese avastamise viise, ükskõik millistes olukordades me ka poleks. «Põhiline on mõista, et meditatsioon on seotud jälgimisega. Sa jälgid, mis su sees toimub, olenemata sellest, mis toimub ümberringi. Kodus, töö juures, hommikul, õhtul. Tänapäeva hüperaktiivne mõistus ei lase sul paigal istuda. Niisiis, jooksu pealt mediteerimine ongi asja võti: olles aktiivne, on jälgimine algul palju lihtsam,» selgitab ta raamatu sisu, lisades, et teos kirjeldab ka paradoksi, kuidas püüdes istuda paigal, märkame me vaid hullumeelselt pöörlevat mõistust.

Raamat on üles ehitatud teatud mängulisusega – igaüks on oma laboris teadlane. Uskumusi ega ka usu kinnitamist ei nõuta. Lihtsalt on vaja teaduslikku lähenemist, kui võetakse hüpotees ja seda enda peal katsetatakse. «Teadlased on märganud, et ka normaalsed vanusega kaasnevad muutused on mediteerivatel inimestel vähem väljendunud – meditatsioon on kindlasti odavam kui kortsudevastane kreem!» kirjeldab Brenda raamatus kõlanud mõttekäike.

Kaheksa raamatust pärit nõuannet Osholt:

1. Loobu vananenud mõtteviisist, et vaid puu all joogapoosis istumine on meditatsioon. See on vaid üks võimalusi, mis võib küll mõnele inimesele sobida, aga mitte kõigile.

2. Hakka hommikuti jooksmas käima. Alusta poolest miilist, siis jookse miil ja lõpuks püüa joosta vähemalt viis miili (üks miil on ligikaudu 1,609 km – toim). Joostes kasuta kogu keha: ära jookse, nagu oleks sul hullusärk seljas. Jookse nagu väike laps, kasutades kogu keha – käsi ja jalgu.

3. Vahel lihtsalt seisa maapinnal paljajalu ja tunneta selle jahedust, pehmust, soojust. Tunneta seda ja lase sellel endast läbi voolata. Ja lase oma energial maasse voolata. Ole maaga ühenduses.

4. Ole armastav. Isegi asjadega ole armastav. Kui istud toolil, ole armastav. Tunne seda tooli, ole tänulik. Tool pakub sulle mugavust. Tunne seda puudutust, armasta seda, tunne armastust. Tool ise pole tähtis.

5. Kui sööd, siis söö armastusega. Indialased ütlevad, et toit on jumalik. See tähendab, et kui sööd, siis toit annab sulle elu, energiat, vitaalsust. Ole tänulik, suhtu sellesse armastavalt.

6. Ära püüa leida teed õnneni. Lihtsalt muuda oma suhtumist. Sa ei saa olla õnnelik, kui su mõtteviis on tõsine. Sa saad õnnelik olla siis, kui sul on lõbusad mõtted. Õnnetu olemine tuleneb liigsest tõsidusest.

7. Kui saad vaadata südame kaudu, siis tundub terve universum ühtne. Kui lähened millelegi mõistusega, on kogu maailm täis aatomeid. Ühtsust pole, on ainult aatomid ja aatomid. Kui suudad vaadata südamega, näib kogu universum ühe tervikuna.

8. Pea meeles, et elu on lihtsalt mäng. Tee kõike lõbusalt, pühitse, esine – aga mitte nii, nagu see oleks päris. Kui oled mees, mängi meest, kui naine, siis mängi naist. Lihtsalt mängi.

Tagasi üles