Praktilised nõuanded, kuidas luua tänapäeva maailmas unikaalne persoonibränd

Copy
Olesija Saue.
Olesija Saue. Foto: Karen Härms

Tänapäeva üleküllastunud maailmas on unikaalse persoonibrändi loomine oluline, et eristuda ja saavutada edu. Aga kuidas seda teha? Kuidas avastada ja kasutada oma tõelisi tugevusi, jääda autentseks ja astuda välja oma mugavustsoonist? Raamatus «Bränd nimega sina» jagab persoonibrändingu ekspert ja strateeg Olesija Saue praktilisi nõuandeid ja kogemusi, mis aitavad luua luua ja arendada brändi, mis tõeliselt sind esindab ning paneb teised sind märkama.

Eneseanalüüs ja persoonibrändi DNA määratlemine

Enne kui asud oma persoonibrändi võimendama ja selle nähtavust suurendama, on Olesija sõnul oluline läbi viia eneseanalüüs ja määratleda oma persoon brändi DNA. See tähendab, et pead süvitsi uurima oma väärtusi, uskumusi, kirgi ja elukogemusi. «Eneseanalüüs aitab mõista, kes sa tegelikult oled ja mida sa suudad pakkuda. See on esimene samm, mida tuleb teha enne, kui saab alustada brändi teadliku kujundamisega,» lausub Olesija ja lisab, et eneseanalüüs võimaldab selgitada, millised on sinu tugevused ja nõrkused, mida sa tahad saavutada ja millised väärtused on sulle olulised​. Oma persoonibrändi DNA lahtimõtestamine aitab leida ka võimalusi eristumiseks ja õigeks positsioneerimiseks. Ainuke konkurentsieelis, mida kellelgi pole võimalik kopeerida oled sina ise.

Tugevuste teadlik kasutamine

Olesija toob välja, et kui oled oma tugevused määratlenud, on oluline neid teadlikult oma brändis kasutada. Ta soovitab mõelda, millised oskused ja omadused on sind minevikus edu saavutamisel aidanud ning kuidas saad neid oma brändis rakendada. «Tugevuste teadlik kasutamine annab kindluse ja enesekindluse, mis on vajalikud, et oma brändiga edukalt silma paista​.»

Autentsus ja ehtsus

Olesija nendib, et autentsus ja ehtsus on persoonibrändi loomise nurgakivid. Ta selgitab, et oma loo rääkimine ausalt ja ehtsalt loob sügava emotsionaalse sideme sinu ja sinu sihtgrupi vahel. «Inimestele jäävad meelde lood, mitte ainult faktid ja numbrid. Näita oma tõelist mina ja ole siiras. Julgusta ka oma kliente ja jälgijaid jagama oma lugusid ja kogemusi, sest kasutajate loodud sisu aitab luua usaldust ja tõsta sinu brändi väärtust​,» räägib persoonibrändingu ekspert.

Mugavustsoonist väljumine

Eduka persoonibrändi loomisel on Olesija sõnul oluline astuda välja oma mugavustsoonist ja julgeda erineda. «Mugavustsoonist väljumine aitab kasvatada enesekindlust, leida unikaalsust ja laiendada oma võrgustikku,» toonitab ta ja lisab, et see võib tunduda hirmutav, kuid on vajalik, et saavutada midagi tõeliselt suurt ja eristuvat. «Astu iga päev väikeste sammudega oma unistuse poole ja ole avatud uutele kogemustele​.»

Järjepidevus ja kordamine

Olesija rõhutab, et oma loo ja sõnumi järjepidev jagamine erinevates kanalites on oluline, et hoida oma brändi nähtavana ja luua tugevat ja meeldejäävat kuvandit. Ta soovitab kasutada erinevaid formaate, nagu blogipostitused, videod ja story'd, live’id jne, et hoida oma sisu mitmekesisena ja huvitavana. «Järjepidevus aitab sul saavutada oma unistused ja luua tugev persoonibränd.»

Märksõnad

Tagasi üles