Tartu Ülikooli ja Tallinna Ülikooli koostöös ning praktikute kaasabil ilmus äsja e-õpik «Erivajadustega õppijad Eesti haridussüsteemis: märkamine, hindamine ja õpetamine. Õpik kõrgkoolidele». Raamatu toimetajad on Pille Häidkind ja Piret Soodla.
Ilmunud on esimene eripedagoogikat laialt hõlmav kõrgkooliõpik Eestis
Tallinna Ülikooli kaasava hariduse ja eripedagoogika professor ning raamatu toimetaja Piret Soodla rõhutab, et tegemist on esimese eripedagoogikat laialt hõlmava kõrgkooliõpikuga Eestis. «Õpikus käsitletakse eripedagoogika põhimõisteid, üldpädevuste arendamist erivajadustega õppijatel ning eripedagoogide olulisemaid tööülesandeid lasteaiast kutseõppeni ja märkamisest sekkumiseni,» selgitab ta.
Õpik on esmajoones mõeldud eripedagoogikat õppivatele üliõpilastele, kuid pakub harivat materjali ka teistele tugispetsialistidele, õpetajatele, lapsevanematele ning õppimisest ja õpetamisest huvitatud laiemale üldsusele. Nelja aasta jooksul valminud raamatu kogumaht on 686 lehekülge ja raamatus sisalduva 23 peatüki loomisesse panustas 40 autorit.
Õpiku loomist toetasid Haridus- ja Teadusministeerium, Eesti Keele Instituut, Tartu Ülikooli haridusteaduste instituut ja Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituut; väljaandja on Tartu Ülikooli Kirjastus. Lähiajal ilmub see kirjastuse ning Eesti Eripedagoogide Liidu toel ka paberõpikuna.
E-õpik on tasuta kättesaadav ülikoolide raamatukogudes linkidel hdl.handle.net/10062/105775 ja etera.ee/zoom/203397/view.