Kuidas koostada töökuulutust?
Kui sa oled jõudnud sinna punkti, et otsus uue inimese värbamiseks on tehtud, tuleb see inimene leida. Esimene samm on anda maailmale teada, et otsid ehk teisisõnu koostada töökuulutus.
Töökuulutuse koostamine polegi aga nii lihtne, sest ohte on mitu, näiteks ei kandideeri tööle mitte kedagi või kandideerib just liiga palju inimesi, sealhulgas tööotsijad, kes tegelikult antud positsioonile ei kvalifitseeru. Jagan sinuga nüansse, mida töökuulutuse koostamisel tõepoolest tasub jälgida, et saada soovitud tulemus ning mitte teha tühja tööd.
Kasuta õiget sõnavara – keda tahad kõnetada? Kui otsid juhte, siis veendu, et töökuulutuse sõnavara oleks ametlikum, professionaalsem ja kasutaks valdkonnapõhist terminoloogiat. Kui eesmärk on leida aga lihttöölist, võib selline kuulutus ära hirmutada või ei pruugi see teda üldse kõnetada. Seega lihtsama töö jaoks kasuta kuulutuses ka lihtsamat keelt. Oluline on teada, kuidas sinu sihtgrupp räägib, sest ainult samamoodi suheldes jõuad õigete inimesteni.
Lihtne, selge, konkreetne – inimene ei jaksa palju ja pikalt lugeda, ta tahab info kätte saada põhimõtteliselt mõnekümne sekundi jooksul. Esmamuljest tekib tunnetus, kas töö on mulle või mitte ja alles siis jätkub lugemine, süvenemine. Seega ära suru kuulutusse liiga palju infot, kasuta pigem lühemaid lauseid ja vormista info täpploendina.
Mitte liiga pinnapealne – kui töö iseloom või ettevõtte taust pole piisavalt lahti kirjutatud, hakkavad kandideerima valed, st liiga laia ampluaaga inimesed. Sada kandidaati võib tunduda küll tore, aga kui reaalselt tööle võiks sealt sobida vaid käputäis, on kandideerijate kvaliteet tegelikult madal ja kuulutus ei täida oma eesmärki.