Värbamisekspert juhendab: kuidas koostada selline kuulutus, et tööle kandideeriksid oma ala parimad inimesed?

Copy
Ketlin Kasak.
Ketlin Kasak. Foto: Riina Vaikmaa

Pühendunud personaliekspert Ketlin Kasak soovib oma teadmisi rakendada ettevõtete parimate tulemuste saavutamiseks ning on selle jaoks pannud oma kogemused ja nõuanded raamatukaante vahele. Raamatus «Kuidas hoida ja värvata parimaid inimesi?» jagab ta tööandjatele kuldaväärt teadmisi, mis tuginevad tema 7000 isiklikult läbi viidud töövestlusele ja 250 erinevale värvatud töökohale. Loe raamatust katkendit, mis ütleb, millist töökuulutust selle jaoks tarvis on.

Kuidas koostada töökuulutust?

Kui sa oled jõudnud sinna punkti, et otsus uue inimese värbamiseks on tehtud, tuleb see inimene leida. Esimene samm on anda maailmale teada, et otsid ehk teisisõnu koostada töökuulutus.

Töökuulutuse koostamine polegi aga nii lihtne, sest ohte on mitu, näiteks ei kandideeri tööle mitte kedagi või kandideerib just liiga palju inimesi, sealhulgas tööotsijad, kes tegelikult antud positsioonile ei kvalifitseeru. Jagan sinuga nüansse, mida töökuulutuse koostamisel tõepoolest tasub jälgida, et saada soovitud tulemus ning mitte teha tühja tööd.

Kasuta õiget sõnavara – keda tahad kõnetada? Kui otsid juhte, siis veendu, et töökuulutuse sõnavara oleks ametlikum, professionaalsem ja kasutaks valdkonnapõhist terminoloogiat. Kui eesmärk on leida aga lihttöölist, võib selline kuulutus ära hirmutada või ei pruugi see teda üldse kõnetada. Seega lihtsama töö jaoks kasuta kuulutuses ka lihtsamat keelt. Oluline on teada, kuidas sinu sihtgrupp räägib, sest ainult samamoodi suheldes jõuad õigete inimesteni.

Lihtne, selge, konkreetne – inimene ei jaksa palju ja pikalt lugeda, ta tahab info kätte saada põhimõtteliselt mõnekümne sekundi jooksul. Esmamuljest tekib tunnetus, kas töö on mulle või mitte ja alles siis jätkub lugemine, süvenemine. Seega ära suru kuulutusse liiga palju infot, kasuta pigem lühemaid lauseid ja vormista info täpploendina.

Mitte liiga pinnapealne – kui töö iseloom või ettevõtte taust pole piisavalt lahti kirjutatud, hakkavad kandideerima valed, st liiga laia ampluaaga inimesed. Sada kandidaati võib tunduda küll tore, aga kui reaalselt tööle võiks sealt sobida vaid käputäis, on kandideerijate kvaliteet tegelikult madal ja kuulutus ei täida oma eesmärki.

Professionaalne kujundus – visuaalne külg annab juba pool võitu sellest, et su kuulutus jääb silma, eristub ja edastab vajalikku infot. Investeeri kindlasti professionaalsesse kujundajasse, sest kuulutuse eesmärk on ju üks – tuua sinuni parim inimene. Iga euro on seda eesmärki väärt.

Kasuta tekstikirjutajate abi – hea tekst, sorav sõnakasutus ja voolavad laused näitavad su ettevõtte taset. Kui oled kirjutamisega sina peal, on väga tore. Kui mitte, siis kasuta kindlasti professionaalset tekstikirjutajat, sest vigased laused, puuduvad komad või kohmakas tekst ei too sulle assistenti, juhti või spetsialisti, keda otsid.

Kuhu töökuulutus üles läheb – kui kuulutus valmis, on vaja see ka kuhugi üles panna, et inimesed seda näeksid. Kuhu? Variante on mitu – kas proovid paari või kõiki töökuulutusi vahendavaid veebikeskkondi või kasutad ainult sotsiaalmeediat. Äkki pead panema selle ka kohalikku ajalehte või hoopis väljatrükituna mõnele infostendile? Kohast, kuhu kuulutuse üles paned, oleneb samuti kandideerijate profiil ja arv.

Tagasi üles