Praegusel ajastul on kõikidel ettevõtjatel vaja tegutseda väga kulu- ja ajaefektiivselt. On olulisem kui kunagi varem palgata õige inimene, et mitte kulutada pideva tööjõu liikumise tõttu tuhandeid eurosid ja aja- ning energiakulu.
Raamatus olevad strateegiad aitavad värvata ja hoida parimaid inimesi
Kust alustada, kui on vaja värvata uut inimest?
Ma olen mitu korda ise ja ka koos partneritega teinud läbi protsesse, kus väikeste või suurte ettevõtete juhid vajavad lisainimesi. Tänu sellele tean, millised on värbamise protsess, väljakutsed ja selle juures tehtavad vead.
Suurte firmade puhul on uute inimeste värbamise protsess mõnevõrra teistsugune kui keskmiste ja eriti väikeettevõtete jaoks. Käibevahendid on teised ja see võimaldab lisatööjõudu palgata värbamisagentuuride abil. Laienemine mõjutab aga eriti väikeettevõtjate majandusseisu.
Klassikaline stsenaarium on järgnev: ettevõtlik ja hea ideega inimene asutab kas üksi või koos ühe-kahe sõbraga äri, kus esialgu töötatakse kõikides valdkondades ise. Nii teeb üks inimene nii müügi- kui ka turundustööd, on finantsjuht ja koristaja, logistik ning strateeg. Ühel hetkel töömaht kasvab ja tekib loogiline vajadus lisakäte või mõistuse järele. Palgatakse inimene, aga aasta hiljem ollakse tihtipeale pankrotis. Miks nii?
Värbamine tähendab esialgu raha väljavoolu
Arvatakse, et kui uus inimene tuleb tööle, hakkab ta kohe kasumit suurendama. Ei hakka. Kõigepealt kasvab juhi enda töökoormus uue inimese väljaõpetamise näol ja alles umbes pool aastat hiljem võib töö hakata vilja kandma ka finantsiliselt. Paljud ettevõtjad pole personali palkamise majanduslikult piisavalt läbi mõelnud.