Skip to footer
Saada vihje

Värbaja: juhtide isiklikud eetikanormid on aluseks kogu meeskonna eetikale

Artikli foto

«Enamik juhte ja personalijuhte on mulle tunnistanud, et näevad talentide värbamise ja parimate hoidmisega suurt vaeva,» räägib raamatu «Kuidas värvata ja hoida parimaid inimesi?» autor ja värbamisekspert Ketlin Kasak.

Ketlin Kasaki raamat räägib värbamise ja personalitöö parimatest lahendustest. «Kõigest, mida on õpetanud mulle rohkem kui 7000 isiklikult läbi viidud töövestlust ning 250 erinevat värvatud ametikohta,» ütleb autor. Raamatus olevad strateegiad aitavad värvata ja hoida parimaid inimesi. Loe katkendit, kus on juttu eetikanormidest ettevõttes.

***

Eetikanormid loovad ettevõtte maine

Kas oled mõelnud sellele, et iga ettevõte, olgu ta nii suur kui tahes, algab inimesest? Igal töötajal on isiklik eetikanorm, mis mõjutab firma mainet kogu ettevõtlusmaastikul.

Ettevõtte brändimine on midagi, millele välismaal pöörati tähelepanu juba ammu, aga Eestisse on see teema jõudnud alles suhteliselt hiljuti. Mida teadlikumaks inimesed saavad, seda rohkem hakatakse turundusse suhtuma kui laiemasse kommunikatsiooni ning maine on kahtlemata selle üheks osaks. Maine koosneb sellest, kuidas inimesed ettevõttesse suhtuvad, mida sellest arvavad, kas ja kui palju firmat teistele soovitavad ning kui kõrgele asetavad kvaliteediredelil nii ettevõtte kui ka selle tooted/teenused.

Eetika on ettevõtetes erinev

Mõni firma on tuntud sahkerdamiste, vassimiste, varjamiste ja isegi valetamiste poolest. Kõigest üks suurem skandaal, mis jõuab ka riiklikku meediasse, võib rikkuda maine väga pikaks ajaks. Märk jääb külge.

Teine ettevõtte võib olla laiemalt tuntud oma läbipaistva suhtlemise, aususe ja kõrgete eetikanormide poolest. Suhtlemine on avatud ja soe, lugupidav nii töötajate kui ka koostööpartnerite vastu.

Kolmas liik firmasid jääb sinna vahepeale. Avalikkuses ollakse ühe näoga, ettevõttesiseselt on pilt tegelikult teine. Sedasi kaua läbi ei löö ning negatiivne sisekliima sunnib inimesi pidevale töökohavahetusele.

Juhi eetikanorm on firma aluseks

Ettevõtte maine määrab ära selle, kui raske või kerge on uusi töötajaid leida, kui madal või kõrge on tööjõu liikumise indeks ning millise kvalifikatsiooniga inimesi, koostööpartnereid ja edasimüüjaid ligi tõmmatakse.

Ma näen iga päev oma töös, et ettevõtte juhtide isiklikud eetikanormid on aluseks kogu meeskonna eetikale. See omakorda loob sisekliima, mis hakkab mõjutama kõike: tootlikkust, meeskonnatunnet, mainet, personalipoliitikat, palgataset, viisakust, teeninduskvaliteeti, kliendisuhtlust, koostööd tarnijate ja partneritega.

Maine on terviksüsteem

Maailmas kehtib külgetõmbeseadus ehk me tõmbame ligi endale sarnaseid inimesi. Kui ettevõtte moraalinormid on madalad, peegeldub see ka töökuulutusele reageerijate profiilides ja kolleegide suhtumises.

Seega peab ütlus «Kui tahad muuta maailma, muuda iseennast» igati paika, eriti kui oled ettevõtte juht või juhtival kohal. Iga inimene saab anda oma panuse kas või teema algatamise ja eeskujuks olemisega. Oma ettevõttes olen koostanud põhjaliku eetikakoodeksi, millega on tutvunud kõik mu töötajad ja lähimad koostööpartnerid ning selle ka allkirjastanud. Nii on kõigile ühiselt arusaadav, mida meie ettevõttes väärtustatakse, kuidas suhelda ja teineteisega käituda.

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles