Kasaku sõnul on kolme tüüpi ettevõtteid: mõni firma on tuntud sahkerdamiste, vassimiste, varjamiste ja isegi valetamiste poolest. Kõigest üks suurem skandaal, mis jõuab ka riiklikku meediasse, võib rikkuda maine väga pikaks ajaks. Märk jääb külge.
Teine ettevõtte võib olla laiemalt tuntud oma läbipaistva suhtlemise, aususe ja kõrgete eetikanormide poolest. Suhtlemine on avatud ja soe, lugupidav nii töötajate kui ka koostööpartnerite vastu.
Kolmas liik firmasid jääb sinna vahepeale. Avalikkuses ollakse ühe näoga, ettevõttesiseselt on pilt tegelikult teine. Sedasi kaua läbi ei löö ning negatiivne sisekliima sunnib inimesi pidevale töökohavahetusele.
Juhi eetikanorm on firma aluseks
«Ettevõtte maine määrab ära selle, kui raske või kerge on uusi töötajaid leida, kui madal või kõrge on tööjõu liikumise indeks ning millise kvalifikatsiooniga inimesi, koostööpartnereid ja edasimüüjaid ligi tõmmatakse,» toob Kasak välja.
Ta lisab, et näeb oma töös, et ettevõtte juhtide isiklikud eetikanormid on aluseks kogu meeskonna eetikale. See omakorda loob sisekliima, mis hakkab mõjutama kõike: tootlikkust, meeskonnatunnet, mainet, personalipoliitikat, palgataset, viisakust, teeninduskvaliteeti, kliendisuhtlust, koostööd tarnijate ja partneritega.
Maailmas kehtib külgetõmbeseadus ehk me tõmbame ligi endale sarnaseid inimesi. Kui ettevõtte moraalinormid on madalad, peegeldub see Kasaku sõnul ka töökuulutusele reageerijate profiilides ja kolleegide suhtumises.
«Seega peab ütlus «Kui tahad muuta maailma, muuda iseennast» igati paika, eriti kui oled ettevõtte juht või juhtival kohal. Iga inimene saab anda oma panuse kas või teema algatamise ja eeskujuks olemisega. Oma ettevõttes olen koostanud põhjaliku eetikakoodeksi, millega on tutvunud kõik mu töötajad ja lähimad koostööpartnerid ning selle ka allkirjastanud. Nii on kõigile ühiselt arusaadav, mida meie ettevõttes väärtustatakse, kuidas suhelda ja teineteisega käituda,» selgitab ta.
Nõuanded, kuidas tõsta ettevõttes eetikat:
- Oma põhimõtteid tasub hoolikalt kaaluda ja neile piisavalt aega pühendada
- Läbipaistvus ja ausus ettevõttes suurendavad eetikat
- Juhtide isiklikud eetikavormid on aluseks kogu meeskonna eetikale
- Pea silmas, et tõmbame ligi endale sarnaseid inimesi
- Kui tahad muuta maailma, muuda iseennast