Värbavate juhtide mentor ja raamatu «Kuidas värvata ja hoida parimaid inimesi» autor Ketlin Kasak astus reedel üles Eestis Starfish Academy poolt korraldataval konverentsil LIVE2LEAD: Estonia, kus ta rääkis, mida tähendab atraktiivne ettevõte. Kasak rõhutab, et näeb oma töös tihti, kui oluline on rääkida lihtsatest asjadest ning saada aru mõistetest. Seetõttu defineerib ta atraktiivset ettevõtet.
Värbamisekspert: juht, kas sinu ettevõte on atraktiivne?
- Olemasolevad töötajad on oma ettevõtte üle uhked
Kasaku sõnul on see väga tähtis ja loob atraktiivsust.
- Töökorraldusega ollakse rahul
«Kui ma olen teinud erinevaid workshop-e ettevõtetes, selgitanud ja suhelnud erinevate inimestega, siis tuleb väga hästi välja, mis on nende jaoks oluline ja mis mitte. Et ettevõtte üle uhked olla, peavad asjad ettevõtte sees olema paigas. Tihtipeale on inimeste jaoks olulisem just nimelt töökorraldus kui isegi palk. Palk on muidugi oluline, see läheb igal juhul esikolmikusse, aga töökorraldus ei ole mitte vähem tähtsam,» kinnitab värbamisekspert.
- Inimesed töötavad oma tugevustsoonides
See on kasulik juhile, meeskonnale ja ettevõttele. Kui inimene töötab omal kohal, mis talle meeldib, siis üldjuhul tuleb see tal ka väga hästi välja ja ta ongi oma tugevustsoonis. «Olen seda läbi värbamise väga palju näinud. Inimesed ise on rõõmsad, töö sujub paremini, on vähem vigu jne,» soovitab Kasak.
- Värbamistöö on nauditav
«See ei peaks olema raske. Täna ma näen väga palju selliseid olukordi, kus see värbamine ongi keeruline, ei leita õigeid inimesi,» räägib Kasak ja lisab, et mõistlikum olla atraktiivne, et need õiged inimesed sinuni jõuaksid, et värbamistöö oleks pigem nauditav.
- Huvipakkuv, ligitõmbav, populaarne, nõutud ka nende inimeste jaoks, kes töötavad mujal
Kui ettevõte soovib näiteks laieneda või on tulemas suur projekt ning on vaja palju uusi inimesi, siis atraktiivse ja populaarse ettevõtteni jõuavad inimesed Kasaku sõnul nagunii.
- Süsteemid on selged ja arusaadavad
Kui on olemas süsteemid, aitavad need atraktiivsust luua. «Süsteemid peavad olema selged ja arusaadavad absoluutselt kõigile, kes sinu ettevõttes töötavad,» rõhutab värbamisekspert.
- Teeb oodatavat käivet ning kasumit
«Kui sul on kõik eelnev paigas - sa oled atraktiivne, töötajad tahavad sinu juures töötada, värbamisprotsessid ei valmista peavalu, siis sinu ettevõte või osakond suudab teha ka oodatavat käivet ja kasumit. Kõige olulisem ongi just nimelt tasakaal,» ütleb Ketlin Kasak.