Miks kokku panna kool ja kohtingumaailm?
Miks ka mitte? Need on üsna erinevad teemad ja nende ühes raamatus kajastamine tekitab põnevama lugemiselamuse.
Esiteks on õpetaja ametlik kuvand kuidagi steriilsevõitu, tal on n-ö lubatud küll abielus olla, aga vabas stiilis vallatused vastassooga oleksid nagu… taunitavad? Ometigi on just kool koht, kus kollektiivis on enamasti naised ehk puudub sooline balanss. Lahutatud eesti naiste protsent on kõrge, statistiliselt on 50−60-aastaste naiste kohta umbes sada tuhat meest vähem. Koolist kolleegide hulgast õpetajanna tõenäoliselt kaasat ei leia.
Teisalt on ajakirjanduses kajastamist leidnud ka palju tragikoomilisi netisuhteid, kus üksindusest kriitikameele minetanud naised kaotavad nii oma südame kui ka vara igat masti pättidele.
Sestap tuli soov käsitleda lähemalt ka seda maailma, seda enam, et tegelikkuses on väga paljud õnnelikud inimesed, ka noored, teineteist leidnud just tutvumisportaalides. Ehk et julgustada inimesi mitte alla andma, maailm on imelisi juhtumusi täis! Kohtinguäppe mänguliselt tarvitades võib saada nii meelelahutust kui ka tõsisema žanriga suhtlust, kuid meeleheitel inimestel soovitan neid vältida.
Pealegi lahkub Ulrika teise riiki mitte tööalase konflikti tõttu või materiaalsetest kaalutlustest lähtuvalt, vaid ikka armastuse pärast, nagu paljudel tänapäeva Eestis kombeks.
Ja ma küsiks vastu: miks kooliteemat nii vähe kajastatakse? Igaüks meist on kooliga kokku puutunud ‒ ise koolis käinud, lapsed käinud, kes ise õpetanud, kes õpetajat tundnud… Aga siiski tundub see ühiskonnas hell teema olevat, mida ei julgeda eriti torkida? Huvitav, miks?