L, 13.08.2022

TEE PROOVI ⟩ Närvilisus ja ärrituvus ei lase rahulikult olla? See ülilihtne hingamisharjutus võib aidata

Raamatuportaal
Närvilisus ja ärrituvus ei lase rahulikult olla? See ülilihtne hingamisharjutus võib aidata
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Tasakaalukeskuse hingamisterapeut ja raamatu «Hinga ja ela!» autor Monika Palm selgitab, et hingamine on otseselt ühendatud meie psüühilise ja emotsionaalse seisundiga ja vastupidi ning ta on vastavuses meie mõtete, tunnete, kehasignaalide ja/või -reaktsioonidega. Kui muudame oma hingamist, saame muuta seda, kuidas end tunneme.

«Hinga ja ela!» Monika Palm
«Hinga ja ela!» Monika Palm Foto: Raamat

Jääkaineid väljutatakse läbi kopsude

Ta toob välja, et selle tõestuseks on ka uuringu tulemused, mis ütlevad, et suurema osa keha jääkainete väljutamisest toimub läbi kopsude: 70% keha ainevahetusjääkidest elimineeritakse väljahingamisega ja kõigest 30% kehas olevatest jääkainetest viiakse kehast välja fekaalide, uriini ja higistamisega.

Monika Palm jagab lahtilaskmise hingamisharjutust, mida on praktiseeritud tuhandeid aastaid ja sellel on võimas vägi pingete, stressiga seotud mõtete, tunnete, emotsioonide või isegi valu vabastamiseks.

«See hingamisharjutus võiks olla nagu kodune käepärane esmaabivahend pingete, stressi ja frustratsiooni korral või kui tunned end närvilise, ärritunud, liiga emotsionaalse ja/või väsinuna. Lahtilaskmise hingamisharjutust saab kasutada praktiseerides sisemist alkeemiat, misläbi saab muuta oma sisemist seisundit. Selle harjutuse lihtsus võimaldab seda kasutada igal pool ja igal ajal,» räägib Palm.

Harjutus

Harjutuse tegemiseks leia endale mugav asend, kas istudes või püsti. Harjutust saab teha ka kõndides.

1. Hinga õrnalt nina kaudu sisse.

2. Ava suu ja hinga suu kaudu välja.

3. Tee seda harjutust minimaalselt 3 korda või 1 minuti jooksul.

4. Seejärel pane tähele, kuidas sa ennast tunned.

Vajadusel korda hingamistsüklit.

Boonusena võid harjutusega minna uuele ringile ja seekord kujutada ette, et hingad sisse rõõmu, kergust, armastust või tervenemist. Välja hingates lased lahti kõigest piiravast. Teadvusta, et iga sissehingamine on kutse vastuvõtmisele ja väljahingamine on kutse lahtilaskmisele.

Märksõnad
Tagasi üles